Shoppingul la mall, căutarea de articole noi de îmbrăcăminte și încălțăminte, identificarea de promoții - iată stilul modern de cumpărături așa cum este de ani buni considerat și în România. Însă un trend diferit vine puternic din urmă: alegerea de haine și alte produse fashion din magazine outlet și second hand, cele mai multe dintre ele fiind afaceri mai mici, chiar antreprenoriale, deschise în comunități și mai puțin în mall-uri și mari centre comerciale. Este vorba despre un concept nou de magazine, unde nu se pune accent pe "ieftin și atât", ci pe alegeri istețe, un raport calitate / preț extrem de bun, imposibil de găsit în comerțul standard de fashion.
Magazinele moderne ce activează pe segmentul second hand și outlet nu se dedică de fapt categoriei de populație cu venituri foarte mici, ci mai degrabă persoanelor cu venituri medii, dar care au o mentalitate diferită de liniile standard din trecut, care își prețuiesc mai mult modul în care cheltuiesc banii, care sunt interesate de problemele de mediu și care au așteptări speciale de la industria modei. Iată astfel 5 motive principale pentru care chiar merită să cumperi haine outlet și second hand sau cel puțin să intri în astfel de magazine și să vezi oferta:
- Prețul este evident un motiv foarte puternic. Să fim sinceri: când sunt perioadele de mari reduceri la mall și online, inclusiv de Black Friday, toată lumea se înghesuie să cumpere cât mai mult pentru a profita de prețurile scăzute. În magazinele outlet și second hand, o astfel de politică este permanentă! Mai mult decât atât, produsele sunt de obicei de la mărci de top din industria de fashion, astfel încât putem vorbi despre reduceri care nu pot fi găsite în retailul standard. Vei putea cumpăra haine care arată perfect, ca noi (unele chiar sunt noi, cu etichetă), de foarte bună calitate, de la branduri premium, plătind neașteptat de puțin. Practic, cu banii pe care i-ai cheltui în mod normal într-un magazin de mall, vei cumpăra articole mult mai frumoase și de mai bună calitate. Sau chiar vei rămâne cu bani și vei putea să-i folosești în alte scopuri, de exemplu să suplimentezi bugetul de vacanță sau să ieși mai des în cafenele și restaurante.
- Protejarea planetei este un motiv destul de bun? Este, cu siguranță! Industria modei are o imagine tot mai neplăcută, căci rulează sume enorme de bani și contribuie la generarea de poluare. Textilele se reciclează greu (mai deloc), iar producția noilor produse nu este deloc avantajoasă pentru mediul înconjurător. Prin refolosirea unor produse, se evită sprijinirea acestei industrii. Ecologia este ceva mai mult decât un simplu trend, este o nevoie majoră pentru viața noastră. Second hand și outlet - iată alegeri istețe, fără compromisuri estetice.
- Unicitatea produselor (sau cantitatea foarte limitată) este unul dintre motivele pentru care chiar și persoanele cu venituri mari pot alege outlet și second hand. Se spune că poți identifica adevărate "comori" în timp ce faci shopping. Eviți astfel magazinele cu serii largi de produse și scazi puternic șansele să mai vezi pe cineva la locul de muncă, pe stradă sau la o petrecere, purtând aceleași haine ca și tine.
- Vintage este la modă! Până și creatorii de modă de lux lansează astfel de produse, la prețuri enorme. Industria modei revine la stilul de acum multe decade, dar prețurile sunt foarte actuale... De ce să nu alegi ceva cu adevărat original, la prețuri mai mici?! În magazinele de haine second și outlet ai toate șansele să descoperi produse pe placul tău, la prețuri prietenoase.
- Așa cum am menționat mai sus, proximitatea este de obicei asociată magazinelor second hand și outlet. Le poți găsi chiar la tine în cartier, totul este să identifici acele magazine care chiar oferă articole de calitate, nu doar produse second hand pe care nu și le mai dorește nimeni.
Nu întâmplător, tot mai mulți antreprenori aleg investițiile în astfel de magazine outlet și second hand, bazându-se pe depozit haine second hand cu marfă de foarte bună calitate, așa cum există și în România pentru cei în căutare de furnizori pe segmentul premium, cel mai atractiv pentru consumatori și cel mai profitabil pentru business.