Anul 2020 este, fară doar și poate, unul al schimbărilor pe toate planurile, inclusiv în ceea ce privește strategiile de marketing. În condițiile în care oamenii s-au reorientat de la comerțul offline spre cel online, ca urmare a situației cauzate de COVID-19, multe companii au căutat alternative pentru a-și menține prezența digitală, în încercarea de a rămâne pe piață atât în timpul, cât mai ales după pandemie.
În această perioadă, cele mai multe business-uri au optat pentru strategii organice și pe termen lung, gen campanii de social media, SEO sau webinarii.
Dintre acestea, în topul preferințelor specialiștilor în marketing se află SEO. De ce continuă companiile să investească în SEO în timpul pandemiei? Răspunsul vine de specialiști: SEO nu va fi izolat vreodată de pandemia de COVID-19 și rămâne o parte indispensabilă a oricărei strategii de succes de marketing digital.
1. Internetul nu a fost niciodată mai “populat”
La nivel mondial, peste 4 miliarde de oameni (53,6% din populația mondială) folosesc internetul, conform statisticilor International Telecommunication Union. Astfel, creșterea vizibilității în mediul online este un must have pentru busines-uri, indiferent de domeniul lor de activitate.
De exemplu, Local SEO îi va ajuta pe clienți să găsească produse sau servicii care să le poată satisface cerințele în functie de zona căutată. Căci, chiar și în perioadele de recesiune, clienții sunt dispuși să cheltuiască, iar atenţia acestor clienţi se va îndrepta întotdeauna către business-urile care au vizibilitate şi relevanţă.
Zilnic sunt efectuate 3,5 miliarde de căutări pe Google, ceea ce inseamnă că succesul activității unei companii este influențat considerabil de indexarea de care dispune, fie că vorbim despre situația actuală, dar și despre cea în care lucrurile vor reveni la normal.
În lipsa unor rezultate care să apară în căutările userilor, orice business este sortit uitării de către clienți. Nu degeaba se spune că marketingul păstrează afacerile în mintea clienților existenți și le pune în vizorul potențialilor clienți.
“Principalele tehnici de optimizare au în vedere reducerea timpului de încărcare a site-urilor, navigarea cu ușurință pe site-uri, indiferent de display-ul folosit, eliminarea erorilor, updatarea conținutului și obținerea cât mai multor link-uri de calitate”, afirmă Christian Lupașcu, fondatorul agenției de marketing online r2.ro.
2. Comportamentul oamenilor se schimbă
În timpul pandemiei, comportamentul oamenilor se schimbă, de la modul cum cheltuiesc banii, la cum se relaxează, de exemplu. Până și navigarea pe internet este diferită. Unele lucruri prezintă acum un interes mai mare în detrimentul altora.
Astfel se justifică faptul că măștile de protecție, de exemplu, sunt mult mai căutate acum, comparativ cu anul trecut.
Cu ajutorul SEO, pot fi observate aceste schimbări de preferințe în timp real. Se poate vedea care sunt paginile care au trafic mai mic sau mai mare, pentru ce produse sau servicii există un interes crescut sau care sunt cele ignorate. Aceste informații sunt de un real ajutor pentru anticiparea strategiilor viitoare.
Motoarele de căutare precum Google vor schimba, la rândul lor, modul în care crawlerele vor accesa site-urile. De aceea, este important ca aceste modificări să fie urmărite constant, iar site-urile sa fie actualizate conform algoritmilor de optimizare.
3. Concurența nu doarme
SEO este o strategie pe termen lung, ale cărei rezultate se văd după luni sau chiar ani de optimizare. În plus, este un proces dinamic. O dată cu scăderea interesului pentru optimizare, se pierd și rezultatele obținute până în prezent, ceea ce cu siguranță nu este pe placul Google, care nu agreează perioade caracterizate de activitate susținută, urmate de unele cu o lipsă a activității.
Google nu va afișa utilizatorilor site-uri care nu oferă informații relevante sau care nu pot satisface cererile userilor. Acest lucru va permite concurenței să se detașeze. În plus, reluarea procesului de optimizare după o perioadă de pauză presupune un efort suplimentar atât în ceea ce privește timpul dedicat, cât și cheltuielile alocate.
În timpul pandemiei și al izolării, multe companii au optat pentru reducerea bugetelor SEO pentru a face economii. In 2020, investiția în cercetarea cuvintelor-cheie rămâne însă esențială pentru succesul oricărui business. "Studierea cuvintelor-cheie vă ajută să fiți la curent cu obiceiurile de căutare în continuă schimbare ale clienților și vă permite să vă adaptați noilor cerințe”, conchide Christian Lupașcu.