Analiza: Top 5 aspecte pe care le poate bifa o agentie de marketing online pentru afacerea ta

Author: Oana Iosif

In business, mai ales intr-o era a concurentei acerbe si extrem de diversificate, calitatea produselor sau a serviciilor oferite – raportata deopotriva la caracteristicile pozitive ale acestora, cat si la pretul de vanzare – reprezinta detaliul care face diferenta. Cu siguranta, calitatea in sine, dar si raportul calitate-pret sunt puncte definitorii pentru succesul ori, cel putin, popularitatea unui brand in sens favorabil.

Cu toate acestea, indiferent ca vorbim de magazine sau companii de servicii, „sufletul comertului” ramane in continuare promovarea; reclama sau publicitatea, in termeni largi. Acest lucru este valabil fie ca vorbim de climatul de afaceri traditional, fie ca ne referim la comertul electronic.

In ceea ce priveste promovarea pe Internet, in ziua de azi exista cel putin tot atatea tehnici de marketing cate exista in mediul offline, „convertite” (pentru a folosi un termen specific!) la spatiul virtual. Spre exemplu, in locul panourilor publicitare stradale, pe Internet intalnim bannerele – nelipsite de pe orice website cu un trafic considerabil. Pe de alta parte, corespondentul reclamei TV este generat de ad-urile de tip PPC. S.a.m.d.

De fapt, la o analiza mai atenta, in e-marketing avem mult mai multe tehnici si tool-uri de promovare decat in marketingul clasic. Si pentru ca „unde-s multi, puterea creste”, iata doar cinci dintre aspectele pe care le poate bifa o agentie marketing online pentru afacerea ta, aspecte la care de unul singur probabil nu te-ai fi gandit:

 

  • Vizibilitatea prin optimizare SEO

    Cresterea traficului organic, prin optimizarea on-page si crearea de backlink-uri pentru site-ul tau (magazin virtual sau pagina de prezentare a unor servicii), adica prin asocierea brandului cu alte site-uri puternice, te poate ajuta considerabil la cresterea brand awareness-ului.

     

  • Definirea publicului tinta si generarea de lead-uri

    Cresterea brand awareness-ului prin atragerea simplilor vizitatori nu este suficienta, insa, pentru a obtine incasari! O agentie de marketing online va avea in vedere atragerea vizitatorilor interesati de oferta ta, a celor care au calitatea de potentiali clienti. Nu e „rentabil” sa asiguri un trafic cat mai mare site-ului, daca nu ai foarte bine definit publicul tinta caruia i te adresezi, inclusiv din punct de vedere demografic sau comportamental.

     

  • Experienta utilizatorului prin relevanta si calitatea continutului

    Content is king, iar experienta utilizatorului (UX) pe site este vi-ta-la! Astfel, o agentie de marketing online se va asigura ca site-ul tau este usor de navigat, oferind o interactiune pozitiva potentialului client, dar si ca paginile web contin informatii complete, prezentate intr-un mod atractiv, care sa evoce Call to Action.

     

  • Optimizarea site-ului pentru dispozitivele mobile

    Accesarile si tranzactiile efectuate prin intermediul smartphone-urilor au crescut exponential. In 2021, realizarea acestor actiuni in versiunea desktop a devenit oarecum de prima importanta. Aspectul mobile-friendly al site-ului este inca unul de top pe care o agentie de marketing online il va bifa categoric pentru business-ul tau pe Internet.

     

  • Prezenta corespunzatoare in social media

    Retelele de socializare drept canale de promovare nu mai reprezinta o surpriza pentru nimeni. Totusi, mentinerea comunicarii pe teme de interes si actualitate, inclusiv in situatii de criza precum pandemia de COVID-19, nu este la indemana oricui. Avand in vedere ca pe aceste platforme toata lumea „comenteaza” despre orice, important nu este doar ce spui, ci si cum o faci! In plus, ai fi surprins sa afli ca pana si BMW, o companie atat de „serioasa”, a apelat pentru promovare la viralul TikTok (in contextul potrivit si cu un scop bine definit).

     

 


Robi pare că își dorește o relație cu Teodora, însă aceasta nu este atât de hotărâtă, iar sfaturile celor apropiați au făcut-o să păstreze distanța față de concurentul de la „Casa iubirii”.