Începând cu anul 2020, au devenit obligatorii toate cele 12 clase. Din nefericire, copiii care suferă de dezvoltare psihosomatică întârziată au fost uitați în afara legii alocațiilor de stat.
Alocații anul 2022. Ce se întâmplă cu copiii cu dezvoltare psihosomatică întârziată?
Un procent mic de copii din România încep școala mai târziu. Motivul pentru care acest lucru se întâmplă este dezvoltarea lor psihosomatică întârziată.
Pentru că este obligatoriu, copiii care suferă de dezvoltare psihosomatică întârziată sunt obligați să continue școala încă patru după ce devin majori, și nu mai au parte de ajutoarele de la stat, potrivit legislației în vigoare.
În Senatul României se discută pe tema rezolvării aceastei situații.
Legislația din România subllniază că primesc alocația de stat doar elevii din ciclul liceal și profesional, dar și după atingerea vârstei de 18 ani. Dar, Legea 61/1993 nu menționează nimic despre copiii care suferă de dezvoltare psihosomatică întârziată.
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
Copii cu dezvoltare psihosomatică întârziată primesc alocații mici
Acest lucru este incorect și imoral, totodată discriminează copiii care au dizabilități și care împlinesc vârsta de 18 ani cu mult înainte de finalizarea ciclului liceal.
Citeste si: Mesajul sfâșietor al unui băiețel bolnav de autism:”Mi-aș dori ca mama să mă omoare”
Statul român oferă o alocație copiilor cu dizabilități care au vârsta cuprinsă între 3-18 ani în valoare de 600 lei.
Potrivit senatorilor și deputaților PSD și USR PLUS, „handicapul este justificarea pentru o indemnizație mai mare decât indemnizația copilului fără handicap”.Proiectul de lege inițiat de PSD și USR PLUS dorește să completeze Legea 61/1993 cu dorința de a aduce dreptate pentru copiii cu dizabilități.
Potrivit grupului de inițiatori, în România există 21.917 copii care suferă de dezvoltare psihosomatică întârziată și care sunt plasați în categoria învățământului special.