Hipermarketurile Cora au făcut culoare separate pentru a permite accesul persoanelor care nu au certificat verde.
„Având în vedere statutul de magazin esenţial al hipermarketurilor Cora, ceea ce înseamnă, conform legislaţiei în vigoare, că toţi consumatorii au accesul liber, Cora a organizat culoare şi fluxuri separate de acces pentru persoanele care nu pot prezenta un certificat verde la intrarea în galeriile comerciale.
Mai mult, atragem atenţia că actuala formă a Hotărârii de Guvern adoptată pe 25 octombrie 2021 nu are prevederi vizavi de vreo interdicţie expresă sau explicaţie privind felul în care se face accesul din galerii în hipermarket. Prin urmare, persoanele care nu pot prezenta un certificat verde vor avea acces în spaţiul hipermarketurilor Cora prin coridoare autonome şi securizate, care nu permit deplasarea către alte spaţii comerciale din incinta galeriilor, astfel cum a rămas prevăzut şi descris în prevederile Legii 55/2020.
Ultimile modificări explică şi descriu doar accesul în mall cu privire la restul activităţilor economice, dar nu au nicio prevedere legată de hipemarket – autorităţile înţelegând importanţa respectării accesului clienţilor la activitatea alimentară esenţială”, a transmis reţeaua într-un comunicat.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Ce soluție a găsit Cora pentru clienții care nu au certificat verde
„Tragem un semnal de alarmă că ignorarea statutului de magazine esenţiale pentru retailerii alimentari care activează în cadrul unor centre comerciale discriminează această categorie, distorsionează piaţa şi încalcă principiile concurenţei loiale între actorii cu statut egal din acest sector.
Sunt astfel puse în pericol mii de locuri de muncă, securitatea unui întreg lanţ de aprovizionare care implică mulţi producătorii locali, şi nu în ultimul rând sănătatea consumatorilor, care se vor îndrepta spre un număr limitat de magazine, creându-se aglomeraţie şi favorizându-se nerespectarea condiţiei esenţiale de distanţare socială”, a mai adăugat compania.
Care este situația la Auchan și Carrefour
„Pentru toți clienții, indiferent că au sau nu certificat verde, Auchan pune la dispoziție mai multe modalități de furnizare a produselor. Astfel, clienții pot comanda pe www.auchan.ro sau în aplicația Auchan și pot ridica comanda în 1 oră de la Auchan Drive, aflat în parcarea centrului comercial în care se află hipermarketul, sau pot opta pentru livrarea la domiciliu, alegând intervalul orar dorit. De asemenea, pot alege și livrarea express, în maxim 2 ore, prin partenerii Glovo, foodpanda, Takeaway, Dr. Carmen.
Reamintim că Auchan a pus în aplicare un plan complex de măsuri de securitate sanitară și protecție anti-covid pentru clienți și angajați, încă de la începutul pandemiei. Purtarea măștii și controlul temperaturii la intrarea în centrul comercial sunt obligatorii”, au declarat oficialii Auchan.
Clienții Carrefour au varianta cumpărăturilor prin platforma online Carrefour sau prin aplicația Bringo. Hipermarketul a luat în considerare posibilitatea de a introduce gratuitatea pentru serviciul click and collect timp de trei săptămâni. Pentru moment, Carrefour nu a făcut nicio precizare în acest sens.