Cursurile de limbă străină pentru companii - beneficiu pe care angajații și-l doresc

Author: Oana Iosif

În tot mai multe domenii de activitate cunoașterea unei limbi străine este o necesitate. Unele companii impun ca unul din criteriile de departajare a celor care aplică la job să fie cunoașterea unei limbi străine. Însă, chiar și când angajatul are cunoștințe minime, de bază ale unei limbi străine, perfecționarea este un atu.

Campaniile cu viziune, care mizează pe extindere și care desigur au și buget de investit în resursa umană vor alege cursuri limbi straine companii drept o strategie. Pentru că vor avea o deschidere către piața externă, vor stabili conexiuni cu parteneri străini și vor evolua. Și odată cu succesul său vin succesul și dezvoltarea profesională a angajatului.

Companiile caută specialiști vorbitori nativi de limbi străine

Atunci când vor decide să colaboreze cu cei care ar urma să învețe echipa de angajați o limbă străină orice companie gândește practic, desigur. Nu doar cunoașterea în sine a unor cuvinte este secretul, ci accentul, precum și cunoașterea acelor termeni specifici unui domeniu.

Cursurile de limba străină ce se adresează companiilor pot fi realizate chiar la sediu, la punctul de lucru. Cât despre frecvența acestora și nivelul la care grupul de angajați vor studia limba străină depinde de alegerile făcute de reprezentanții companiilor. Printre cele mai căutate sunt desigur cursurile de limbă engleză, însă urmate îndeaproape de cursurile de germană sau franceză.

Beneficii pentru companie, beneficii pentru angajați

Investim în viitor, nu-i așa? Companiile care au o astfel de viziune a business-ului sunt cele care continuă să se dezvolte și investesc în resursa umană, succesul dobândit fiind un cumul de factori, ce nu exclude importanța angajaților. La rândul lor, angajații văd în această abordare șansa de a evolua. Ascensiunea în carieră este factor ce îi determină să schimbe sau nu locul de muncă.

2 din 3 angajați își doresc să învețe o limbă străină și văd în asta o modalitate prin care pot evolua în carieră. Dacă un curs de limba străină le este oferit de către angajator, un astfel de extra beneficiu va contribui negreșit la fidelizarea angajatului.

Așadar, beneficii sunt de ambele părți, atât pentru companie, cât și pentru echipa de angajați. Să vedem acum și ce cerințe sunt urmărite atunci când este ales un centru de limbi pentru serviciul profesional adresat companiilor.

  • Stilul de predare

Chiar dacă vorbim despre cursuri de limba străină ce se adresează unui grup de angajați, adulți, stilul de predare este important. Poate fi chiar factor ce contribuie la rezultatul final, la cât de repede și de bine deprind cursanții informațiile transmise.

Learning should be fun. Și asta la orice vârstă. Așadar, modul în care trainerul se va adresa grupului de cursanți este destul de important în procesul de învățare.

  • Costurile implicate

Cursurile de limba străină sunt o investiție bună și rentabilă. Ne gândim și pe termen lung la beneficiile implicate. Însă, există și un buget de care unii țin cont.

  • Reputația centrului de limbi străine

Celebra tactică de a recurge la cei care au mai multe recomandări este chiar benefică și încă practicată.

Cu atât mai apreciat va fi cursul de limbă străină, cu cât trainerul este activ la curs, este dinamic și face ca durata cursului să fie acel timp plăcut de interacțiune când a învăța cuvinte noi este o plăcere. Un astfel de upgrade făcut întregii echipe nu vine nerăsplătit. Știm clar că modul în care comunicăm este mare parte din succesul obținut în relația cu noi parteneri strategici. Iar când bariera lingvistică este depășită, ei bine, cum spune americanul sky is the limit!

Un curs de limba străină care se adresează companiilor veți găsi însă numai la acele centre de specialitate, unde trainerii sunt cu experiență în a organiza cursuri complexe și, în plus, au și cunoștințe de limbaj specific, de specialitate.