Mai mult decât un business: organizarea unei ceremonii funeste, o activitate plină de provocări

Autor: Oana Iosif

Chiar dacă se află la poli opuși pe scara sentimentelor trăite de participanți, atât o înmormântare, pe de-o parte, cât și un botez sau o căsătorie, pe de altă parte, reprezintă evenimente cu un profund caracter familial, personal și religios.

Cu alte cuvinte, pentru firma organizatoare, ai cărei angajați nu ar trebui să se implice emoțional, dacă sunt cu adevărat profesioniști, obiectivul este ca totul să se desfășoare conform planului și dorinței clienților și invitaților.

Citind acest articol în continuare, veți afla de ce o ceremonie funestă este mult mai dificil de pus la punct, dar și cine poate realiza acest lucru.

1. Caracterul trist al evenimentului. Marea deosebire dintre o înmormântare, respectiv o căsătorie sau un botez este reprezentată de caracterul profund trist al primului eveniment, față de fericirea, buna dispoziție și speranța care le caracterizează pe celelalte două.

Profesioniștii de la Casa Funerara Bucur înțeleg pe deplin acest aspect, precum și un alt lucru important care decurge din el: mai exact, atitudinea mai puțin proactivă a participanților - este evident că o familie îndoliată are mult mai puțină energie pentru a se ocupă de detaliile birocratice, comparativ cu un cuplu de viitori miri, respectiv tineri părinți.

În aceste condiții, angajații firmei de servicii funerare vor prelua toate obligațiile, printre care obținerea actelor și avizelor necesare înhumării, contactarea preotului și cântăreților bisericești, întocmirea pachetelor pentru pomană și parastas (de dulce, de post etc).

2. Urgența în organizarea înmormântării. O altă diferență esențială între evenimentele descrise mai sus îl reprezintă caracterul imprevizibil, care se traduce printr-o urgență în organizarea ceremoniei de înhumare/incinerare.

Practic, firma de servicii funerare in Titan și Piața Muncii menționată anterior are numai 2-3 zile la dispoziție pentru a rezolva toate chestiunile birocratice, între momentul decesului și momentul în care persoana în cauza trebuie înmormântată. Pe de altă parte, nunțile sau botezurile se pot planifică și cu jumătate de an sau chiar un an în avans.

Țînând cont de acest lucru, profesionistul în pompe funebre trebuie să acționeze rapid, inclusiv în timpul nopții, și să își segmenteze activitatea pe sectoare sau chiar pe cartiere, așa cum am văzut mai sus, pentru ca toate aprobările necesare să poată fi obținute în timp util. Un alt factor îl reprezintă problemele de ordin igienico-sanitar care pot apărea pe perioada verii, din cauza eventualei decalări a unei ceremonii funeste.

3. Sentimentul de implacabilitate. O altă uriașă distincție, cu care trebuie să se confrunte angajații unei case de pompe funebre din Piata Muncii și Titan, spre deosebire de organizatorii de nunți și botezuri, este sentimentul de implacabilitate.

Concret, dacă o nuntă și un botez au loc datorită unor acțiuni controlate (cererea în căsătorie, respectiv nașterea unui copil), nu același lucru se poate spune despre o ceremonie funestă. Această trebuie organizată din cauza caracterului inevitabil al morții, cu care toți ne confruntăm în ceea ce le privește pe persoanele dragi.

Ideea că este responsabil cu organizarea unui eveniment pe care, în mod normal, nimeni nu și l-ar fi dorit poate fi covârșitoare pentru un profesionist al pompelor funebre, în special aflat la început de carieră. Cu toate acestea, așa cum spuneam și mai sus, un angajat cu adevărat experimentat în domeniu nu trebuie să cadă pradă emoțiilor, ci să își înțeleagă pe deplin rolul și, pe lângă produsele și serviciile propriu-zise, să ofere familiei îndurerate și câteva cuvinte de alinare.