Casa Națională de Pensii Publice din România (CNPP) a făcut un anunț important pentru angajații din România care urmează să se pensioneze. Aceștia vor avea nevoie de un document suplimentar în momentul în care se vor pensiona.
Citeste si: Salariu de 15.000 de lei! Și cei cu 8 clase se pot angaja aici
Vești de ultimă oră pentru angajații din România! Casa de Pensii a făcut anunțul
Așadar, angajații din Rmânia, care se vor pensiona, vor avea obligația de a-și notifica angajatorii în legătură cu emiterea deciziilor de pensionare, într-un termen de maximum cinci zile.
De asemenea, conform Legii nr. 76/2022, care se aplică începând cu data de 8 aprilie, românii care vor să se pensioneze mai trebuie să aducă la ghișeu și un alt document în plus, care trebuie să fie eliberat de angajator.
Citeste si: Pensii majorate din banii pe gaze! Anunțul făcut de ministrul Muncii: "De ce românii trebuie să fie saraci"
Menționăm faptul că Legea nr. 76/2022, intrată în vigoare acum două săptămâni obligă practic toate casele de pensii teritoriale, să trimită angajatorilor, în paralel cu răspunsul trimis către salariații acestora ce solicită pensionarea, o informare privind emiterea unei decizii de pensionare, potrivit Capital.ro.
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
„Casa teritorială de pensii emitentă comunică angajatorului o informare cu privire la emiterea deciziei de pensionare pentru limită de vârstă, anticipată, anticipată parțială sau de invaliditate. Informarea va cuprinde numele și prenumele persoanei, tipul deciziei de pensionare, precum și data emiterii acesteia”, se arată în lege.
Documentul trebuie să cuprindă numele complet al persoanei, dar și tipul de decizie de pensionare și data emiterii acesteia.
CNPP preciza că această notificare este importantă în special pentru persoanele care lucrează la mai mulți angajatori, în contextul în care, în acest caz, la dosarul de pensie se vor depune adeverinţe eliberate de fiecare angajator în parte.
Citeste si: Apare o nouă pensie în România! Milioane de români pot beneficia de bani
„Legea nr.76/2022 pentru completarea art.
Pentru a putea comunica angajatorului informaţiile cu privire la emiterea deciziei de pensionare, persoana care solicită înscrierea la pensie trebuie să prezinte, pe lângă documentele prevăzute de legislaţia cadru în domeniul pensiilor, o adeverinţă eliberată de angajatorul la care îşi desfăşoară activitatea la data solicitării înscrierii la pensie, din care să rezulte datele de identificare ale angajatorului, (adresa, e-mail, fax, nr. telefon).
Facem precizarea că, în cazul persoanelor care desfăşoară concomitent activitate la mai mulţi angajatori, la dosarul de pensie se vor depune adeverinţe eliberate de fiecare angajator în parte”, se arată în comunicatul transmis de CNPP.