Alocațiile pentru sprijinirea familiilor cu venituri mici s-ar putea dubla. Ce schimbări prevede noul proiect de lege

Autor: Marina Ionescu

Parlamentarii liberali au depus în parlament un proiect pentru modificarea Legii nr.277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei.

Ținând cont de criza demografică prin care trece țara noastră, parlamentarii propun, printr-un proiect de lege dublarea alocațiilor pe care le primesc familiile cu venituri reduse și majorarea pragului de venituri de la care se acordă ajutorul de la stat.

Citeste si: Vouchere de 30 de euro pe lună pentru elevi prin programul Sprijin pentru România. Ce elevi pot intra în posesia sumei de bani

Alocațiile pentru sprijinirea familiilor cu venituri mici s-ar putea dubla

Conform proiectului propus, pentru familia al cărei venit net mediu lunar pe membru de familie se situează până la 0,80 din Indicatorul Social de Referinţă (ISR) inclusiv (faţă de 0,40 ISR, cât este în prezent), cuantumul lunar al alocaţiei este stabilit după cum urmează:

a) 0,3280 ISR (faţă de 0,1640 ISR în prezent) pentru familia cu un copil;

b) 0,6560 ISR (faţă de 0,3280 ISR în prezent) pentru familia cu 2 copii;

c) 0,9840 ISR (faţă de 0,4920 ISR în prezent) pentru familia cu 3 copii;

d) l,3120 ISR (faţă de 0,6560 ISR în prezent) pentru familia cu 4 copii şi mai mulţi.

De asemenea, pentru familia cu venitul net mediu lunar pe membru peste 0,80 ISR şi până la 1,60 ISR inclusiv (faţă de peste 0,40 ISR şi până la 1,06 ISR, cât este acum), cuantumul alocaţiei este stabilit după cum urmează:

a) 0,3000 ISR (0,1500 ISR în prezent) pentru familia cu un copil;

b) 0,6000 ISR (0,3000 ISR în prezent) pentru familia cu 2 copii;

c) 0,9000 ISR (0,4500 ISR în prezent) pentru familia cu 3 copii;

d) l,2000 ISR (0,6000 ISR în prezent) pentru familia cu 4 copii şi mai mulţi.

Totodată, proiectul propune majorarea alocaţiilor şi în cazul familiilor monoparentale.

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Astfel, pentru familia monoparentală al cărei venit net mediu lunar pe membru de familie se situează până la 0,80 ISR inclusiv (faţă de 0,40 ISR, cât este acum), cuantumul lunar al alocaţiei este:

a) 0,428 ISR (0,214 ISR în prezent) pentru familia cu un copil;

b) 0,856 ISR (0,428 ISR în prezent) pentru familia cu 2 copii;

c) l,284 ISR (0,642 ISR în prezent) pentru familia cu 3 copii;

d) l,712 ISR (0,856 ISR în prezent) pentru familia cu 4 copii şi mai mulţi.

Pentru familia monoparentală cu venitul net mediu lunar pe membru de familie peste 0,80 ISR şi până la 1,60 ISR inclusiv (faţă de peste 0,40 ISR şi până la 1,06 ISR, cât este acum), cuantumul alocaţiei este

stabilit astfel:

a) 0,408 ISR (0,204 ISR în prezent) pentru familia cu un copil;

b) 0,816 ISR (0,408 ISR în prezent) pentru familia cu 2 copii;

c) l,224 ISR (0,612 ISR în prezent) pentru familia cu 3 copii;

d) l,632 ISR (0,816 ISR în prezent) pentru familia cu 4 copii şi mai mulţi.

Citeste si: Data la care românii vor primi voucherele de 50 de euro. Modul în care poți să intri in posesia banilor și ce poți să cumperi cu ei

Iniţiatorii proiectului- Alexandru-Ioan Andrei, Liviu-Ioan Balint, Adrian-Felician Cozma, Laurenţiu-Dan Leoreanu, Sorin-Dan Moldovan, Robert-Ionatan Sighiartău şi George-Cătălin Stângă- susţin că impactul bugetar va putea fi compensat în integralitate din ”surplusul de încasări fiscale determinat de veniturile bugetare din TVA şi accize, care în anul 2022 se situează mult peste prognozele care au stat la fundamentarea legii bugetului de stat pentru anul în curs”.

Ei au apreciat, în expunerea de motive a proiectului, că ”România traversează deja una dintre cele mai grave perioade din punct de vedere demografic, aceasta manifestându-se prin reducerea progresivă a natalităţii, prin migraţia progresivă a tinerilor către state dezvoltate ale UE şi prin îmbătrânirea puternică a populaţiei rezidente”.

Totodată, ”legislaţia naţională cu privire la susţinerea tinerelor familii, a celor cu copii în întreţinere sau care sprijină natalitatea a prevăzut, în decursul timpului, anumite formule de sprijin sau alocaţii financiare, care, din cauza dificultăţilor bugetare din ultimii ani, nu s-au actualizat la nivelul preţurilor de consum”, au mai motivat iniţiatorii, menţionând că Legea 277/2010 nu a mai fost actualizată de 7 ani, în condiţiile în care creşterea preţurilor a fost constantă, iar în 2022 se prefigurează cea mai mare inflaţie din ultimul deceniu, potivit ziare.com.