Cum să îți fidelizezi clienții cei mai loiali?

Author: Oana Picerea

Orice afacere, mică, mijlocie sau mare, are nevoie de clienți constanți și loiali, astfel încât să prospere și să se dezvolte de la an la an. Însă, clienți nu rămân aproape de o firmă doar pentru că au nevoie de un produs sau serviciu, ci rămân aproape de firmele ce îi tratează cu respect și cu care construiesc o relație de prietenie.

Iată cele mai întâlnite tactici de fidelizare a celor mai buni clienți:

1. Oferă-le acces la câteva benefici Premium:

În funcție de domeniul de activitate al companiei tale poți gândi câteva beneficii pe care să le oferi clienților. Acestea pot fi: discount-uri lunare, acces la servicii sau produse înaintea tuturor sau îți poți construi o comunitate la care să aibă acces.

2. Creează un program de fidelizare

Pentru ca oamenii să stea alături de tine cel mai important este să le arăți constant că îți pasă de ei. Astfel, pentru a stimula cumpărăturile de la tine poți crea un program de fidelizare, prin care, odată cu achiziționarea de produse sau servicii, aceștia pot primi reduceri sau bonusuri.

3. Creează o legătură personală cu aceștia

Cunoaște-ți clienți și arată-le că îți pasă de ei. Astfel, ține cont de evenimentele speciale din viața lor cum ar fi: zile de naștere, o căsătorie sau nașterea unui copil. Poți marca aceste evenimente prin oferirea unui coș cadou corporate de la Boutiquecadeaux.ro ce conține diverse bunătăți.

4. Cere feedback în schimbul unui beneficiu

Feedback-ul este ceea ce te va ajuta să-ți dezvolți businessul cât mai mult. De aceea, cei mai potriviți în a-și da cu părerea despre compania ta sunt chiar clienții. Creează un sistem prin care aceștia își pot spune într-un mod sincer părerea despre ceea activitatea ta, iar în schimb recompensează-i printr-o reducere sau un bonus.

5. Încurajează programul de brand ambassador

Clienții pot fi cei mai buni ambasadori ai companiei tale. De aceea folosește-te de acest lucru și oferă-le această titulatură astfel încât ei să acționeze în favoarea businessului tău. Mai mult aceștia se vor simți cu mult mai importanți și vor fi mult mai aproape de tine.

6. Menține o legătură constantă cu aceștia

Atunci când ai o legătură constantă cu clienții tăi, vei ști cu exactitate de aceea ce au nevoie sau de ceea ce se așteaptă de la tine. În acest fel, deși nu e obligatoriu să le oferi vreun discount sau bonus, satisfăcând-le o nevoie sau o dorință, clienții vor rămâne lângă compania ta timp îndelungat.

În relația client – companie nu există o „rețetă perfectă” pe care să o aplici pentru a avea succes, însă cu ajutorul tacticilor de fidelizare aceasta se va îmbunătăți considerabil. Mai mult, va trebui să te asiguri că și angajații tăi ajută la clădirea acestei relații, respectând principiile și valorile firmei.

Sursa foto: pexels.com

 

 

 


Robi pare că își dorește o relație cu Teodora, însă aceasta nu este atât de hotărâtă, iar sfaturile celor apropiați au făcut-o să păstreze distanța față de concurentul de la „Casa iubirii”.