Optimizare SEO vs. marketing afiliat: Pot acestea coexista?

Author: Oana Picerea
Actualizat: 29 iul 2022, 10:48

Ca urmare a creșterii în popularitate a platformelor de social media, a activităților și afilierilor cu marile ori micile branduri ale bloggerilor, vloggerilor și influencerilor, asistăm azi la o nouă tehnică de promovare a business-urilor, evenimentelor, mesajelor promoționale și ofertelor comerciale în mediul virtual. Este vorba de așa-zisa metodă de e-marketing cunoscută, mai exact, sub denumirea de marketing afiliat.

Acest lucru nu implică faptul că, însă, deja mai consacratele tehnici de marketing digital, precum procesul de optimizare SEO (Search Engine Optimization), tehnică de tip SEM (Search Engine Marketing), nu mai prezintă interes, nu mai este de actualitate pentru magazinele online sau paginile web de prezentare ori poate fi exclusă (înlocuită) – dimpotrivă!

Serviciile de optimizare pentru motoarele de căutare (n.r. Google) pot fi cu mare succes îmbinate cu alte tehnici de promovare pe Internet, precum marketingul afiliat. În definitiv, „unde-s mulți, puterea crește”, iar asocierea cu influencerii (fie că sunt bloggeri, vloggeri sau persoane publice în spațiul și/sau real ori numai digital) nu poate fi decât o strategie de bun augur, în condițiile în care*:

 

  • Optimizarea SEO ocupă 69.22% din traficul generat de un site / o pagină web

  • Campaniile de tip PPC, în schimb, doar – 34.28%

  • Blogurile, pe de altă parte, se apropie vertiginos de scorul înregistrat de segmentul Optimizare SEO, cu o rată de 64.48%

  • Rețelele de socializare vin puternic din urmă, depășind blogurile – 67.32%

  • E-mail marketingul, poate nu la fel de popular / credibil ca altă dată, marchează un procent de 41.47% în această situație

 

* Conform unui top al tendințelor pe ultimii doi ani privind cele mai eficiente metode pentru promovarea produselor afiliate, în tandem cu alte metode de promovare digitală.

Așadar, putem aprecia fără dar și poate că implementarea unui proces de optimizare SEO, în mod corect, strategic și profesionist, poate coexista cu succes alături de marketingul afiliat și atuurile acestuia.

Ba mai mult decât atât, reamintind același top menționat mai devreme, s-a constatat faptul ca traficul specific procesului de optimizare SEO se poate „lăuda”, de fapt, cu o rată de conversie de 7 ori mai mare comparativ cu orice strategie de promovare ce ar putea face parte dintr-un plan de marketing afiliat, oricât de bine pus la punct ar fi acesta.

Concluzia? Serviciile SEO continuă, practic, să fie indispensabile pentru toți deținătorii de business-uri hibrid (n.r. desfășurare în mediul fizic + online), dar mai ales pentru afacerile cu adresabilitate exclusiv virtuală.

  • Ce presupune, însă, mai exact, optimizarea SEO?

 

SEO urmărește, ca tehnică de promovare pe Internet, creșterea traficului organic și îmbunătățirea experienței utilizatorului pe site (UX), cu scopul de a influența, în special, creșterea ratei de conversie: a încasărilor / profitului pentru comerțul electronic.

Propulsarea paginilor web cât mai sus în lista cu rezultate returnate de Google, în urma unei căutări benevole inițiate de către utilizatorul de Internet (potențial client), targetând anumite cuvinte cheie reprezentative ofertei în cauză, un proces de optimizare SEO pentru un site cuprinde:

- optimizare tehnică;

- optimizare on-page și off-page;

- creare arhitectură de link-uri interne;

- research de cuvinte cheie și expresii de căutare / interes;

- creare de conținut unic / util și backlink-uri valoroase;

- monitorizare permanentă a traficului și competiției ș.a.m.d.

  • Cum funcționează, în paralel cu SEO, marketingul afiliat?

Un program de afiliere presupune, de pildă, colaborarea dintre un influencer și un brand. Influencerul, în calitatea sa de formator de opinie în rândul audienței care îl urmărește, va promova produsul indicat de brand ca fiind un must-have testat personal. Promovarea în cauză se poate realiza prin recenzii sau simple video-uri în care produsul respectiv este recomandat (prin intermediul tuturor canalelor și mijloacelor de comunicare online deținute de influencer, cu trafic notabil).

Dacă un anumit vizitator (urmăritor / fan al influencerului) cumpără produsul recomandat, acesta din urmă (în calitatea sa de afiliat) primește un procent din valoarea tranzacției astfel încheiate. Un program de afiliere conține linkuri specifice, alături de un cookie ce urmărește activitatea utilizatorului, potențial client, care ajunge de pe pagina de afiliere pe pagina de produs (a brandului / magazinului digital) cu scopul de a deveni client efectiv; contribuind, în consecință, la creșterea traficului organic pentru site-ul beneficiar și, implicit, a ratei de conversie.

Așadar, este vorba de o relație win-win între SEO și marketingul afiliat, deci eminamente de... coexistență.

 

 


Robi pare că își dorește o relație cu Teodora, însă aceasta nu este atât de hotărâtă, iar sfaturile celor apropiați au făcut-o să păstreze distanța față de concurentul de la „Casa iubirii”.