Ministrul Mediului a declarat public că a cerut companiei aeriene să reia zborurile imediat. Tánczos Barna a spus că ar trebui onorate obligațiile față de călători, cât și cele față de bugetul de stat, pe motiv că "decizia de a suspenda aceste zboruri este una absolut nejustificată".
Reacția ministrului Mediului, după ce Blue Air a anunțat suspendarea zborurilor
Ministrul a făcut primele declarații imediat după ce compania aeriană Blue Air a decis marți să suspende zborurile din România până luni, 12.09.2022,
"Decizia de a suspenda aceste zboruri este una absolut nejustificată. Blocarea conturilor de către AFM nu justifică în nici un fel suspendarea imediată a tuturor zborurilor de către această companie. Cer Blue Air să reia zborurile imediat, să-și onoreze obligațiile față de călători, să-și onoreze obligațiile față de bugetul de stat, să se adreseze imediat AFM pentru a solicita o reeșalonare a acestei datorii și de a rezolva pe cale legală acest diferent.”,
Citeste si: Blue Air suspendă toate zborurile din România. Care este motivul- Haos pe aeroport
Totodată, acesta a îndemnat compania să se adreseze Administrației Fondului pentru Mediu astfel încât să poată obține o reeșalonare a datoriilor.
"Are obligația de a plăti această datorie la bugetul AFM datorită faptului că nu a achiziționat și nu a restituit certificatele de gaze cu efecte, obligația companiei, obligația respectată de celelalte companii aeriene. S-a ajuns la această situație din cauza faptului că Blue Air nu a respectat legea", a afirmat Tánczos Barna.
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
Reamintim că compania Blue Air a anunțat marți, printr-un comunicat, că suspendă zborurile din România până pe 12 septembrie.
"Din păcate, această blocare a tuturor conturilor bancare ale Blue Air a venit la scurt timp după declarațiile publice și instigările directe de "nu mai cumpăra bilete Blue Air” propagate în spațiul public de către un reprezentant cu rang înalt al statului româm, respectiv președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), au condus la distrugerea semnificativă a încrederii pasagerilor în Blue Air, generând pierderi de peste 5 milioane de euro, prin reducerea volumului de vânzări bilete, la creșterea presiunii din partea furnizorilor cheie ai societății Blue Air Aviation S.A. de a achita sumele necesare operării zilnice în avans (lucru imposibil acum, în condițiile popririlor tuturor conturilor societății) și la blocarea tuturor discuțiilor purtate la Londra de acționariatul Blue Air cu 2 mari firme de investiții interesate în intrarea în acționariatul Blue Air și sprijinirea societății în recuperarea pierderilor suferite în cei 2,5 ani în care a trecut prin cele mai mari dificultăți din întreaga istorie a industriei aeronautice mondiale”, se arată în comunicatul Blue Air.
Citeste si: ANPC începe controalele la companiile aeriene. În ce situație puteți obține până la 600 de euro