Ce face o agenție de marketing online?

Author: Oana Picerea

În zilele noastre, internetul nu mai este doar o sursă de informare, ci poate fi un adevărat aliat al afacerii tale. Într-o lume în care există atât de multe companii care concurează pentru atenția potențialilor clienți, este esențial să ajungi la persoanele potrivite. Dacă știi deja că afacerea ta poate fi de ajutor pentru clienți, prin produsele sau serviciile pe care le oferă, atunci este momentul să optimizezi felul în care lumea ajunge la tine.

O agenție de marketing online poate deveni un partener de nădejde pentru succesul afacerii tale. Practic, este un furnizor de servicii complexe oferite de specialiști în domeniu, care utilizează o varietate de instrumente, tactici și strategii actualizate. În acest fel, te va susține activ în atingerea obiectivelor de marketing și vânzări, precum și pentru o prezență relevantă în mediul online. 

Ce fel de servicii oferă o agenție de marketing online?

O agenție de marketing online poate oferi o multitudine de servicii, în funcție de industria în care activezi. Serviciile de marketing digital includ mai multe feluri de activități care ajută la promovarea digitală a unei afaceri prin intermediul diferitelor canale de marketing online. 

Dacă acum câțiva ani, putea fi eficient să te concentrezi pe un singur instrument (cum ar fi SEO, de exemplu), în prezent ai nevoie de o perspectivă holistică pentru a reuși într-un spațiu online tot mai competitiv. 

Una dintre agențiile de marketing online de pe piața din România, Limitless Agency te poate însoți în provocările pe care le ai în următoarele aspecte ale afacerii tale:

  • Optimizare SEO. Search Engine Optimization și instrumentele pe care le pune la dispoziție a devenit fundamental pentru prezența online a business-ului tău. Nu înseamnă doar mai mult trafic, ci este și cel mai rentabil mod de a ajunge la clienții potriviți. În cazul în care nu ești sigur dacă ai nevoie de optimizare SEO pentru site-ul afacerii tale, poți citi mai multe informații aici.
  • Campanii PPC. Pay-per-click reprezintă afișarea unor reclame targetate pentru publicul tău țintă în momentul în care aceștia caută pe Google produsele sau serviciile pe care le oferi. În funcție de obiectivele companiei tale, un specialist va construi strategia potrivită pentru cele mai bune rezultate.
  • Data & Analytics. Procesul de colectare și analiză a datelor despre afacerea ta înseamnă mai mult decât raportare. Prin analizarea acestora, un specialist în marketing online va putea contura mai bine strategia pentru produsul sau serviciul pe care îl oferi, îmbunătățind astfel performanța. 

De ce afacerea ta are nevoie de serviciile unei agenții de marketing online?

Deși este un termen care a apărut încă din anii ’90, marketingul digital a început să fie cu adevărat relevant de la începutul anilor 2000. A combinat utilizarea mijloacelor tradiționale pentru promovarea unui anumit produs sau serviciu cu posibilitatea obținerii mai multor informații prin mijloace digitale (la început, dischete, CD-uri, primele site-uri web). Din anii 2010 și până în prezent, domeniul a evoluat într-un ritm alert, creând un întreg ecosistem care astăzi a devenit indispensabil pentru orice afacere.

Mai mult decât atât, odată cu pandemia, obiceiurile de utilizare a internetului s-au schimbat la nivel global. Oamenii petrec acum mult mai mult timp online lucrând, distrându-se, învățând și căutând produse care să le satisfacă nevoile. Acest lucru a deschis o oportunitate mai mare pentru majoritatea afacerilor, îndeosebi pentru cele care nu aveau prezență constantă în online.

Indiferent de profilul afacerii tale, nu mai este suficient să ai o prezență minimă în social media pentru a obține rezultate concrete. Orice brand are nevoie de o strategie personalizată de promovare online și, în funcție de planificare, vei câștiga notorietate în domeniul tău.

Ce trebuie să știi despre colaborarea cu o agenție de marketing online?

Piața digitală este într-o permanentă schimbare și actualizare. Jobul unui profesionist în marketing digital constă tocmai în găsirea modalităților prin care orice brand trebuie să țină pasul cu această stare constantă de flux. Atunci când alegi o agenție de marketing online pentru a te sprijini în afacerea ta, aceasta trebuie să fie capabilă să țină cont atât de tendințe, cât și de dezvoltarea algoritmilor care ajută în motoarele de căutare.

3 motive pentru care afacerea ta are nevoie de o agenție de marketing online:

1. Expertiză. Încă de la început, vei avea contact cu profesioniști în domeniu care  au experiență și cele mai noi informații din branșă. Prin această externalizare, te vei putea concentra pe dezvoltarea și organizarea afacerii tale. Fiecare afacere are propria poveste, cu obiective și strategii personalizate în funcție de nișa sa. 

Tocmai de aceea, o agenție de marketing online care se respectă nu va avea aceeași abordare pentru fiecare companie. Asigură-te că alegi un partener care să înțeleagă specificul afacerii tale și felul în care ai ales să comunici!

2. Servicii actualizate la zi. Mediul digital se schimbă constant și de multe ori aceste update-uri sunt majore și pot impacta notorietatea brandului tău în online. Aplicând cele mai noi informații tehnice, o agenție de marketing online se va asigura că afacerea ta va ajunge la clienții ideali în momentele potrivite. 

Colaborarea cu o agenție îți asigura instrumentele și strategiile de care ai nevoie pentru evoluția businessului tău. În plus, va fi o modalitate productivă prin care să-ți optimizezi nu numai operațiunile online în sine, cât și timpul și eforturile echipei.

3. Investiție. Dincolo de know-how și posibilitatea de a transforma vizibilitatea afacerii tale în profit, o agenție de marketing online îți oferă beneficiul unor servicii integrate. 

Marketingul digital se traduce, până la o urmă, în mai multe joburi în sine, nișate pe fiecare subdomeniu, de la social media, SEO sau PPC. În acest fel, vei avea la dispoziția ta o întreagă echipă de experți care vor contribui la afacerea ta.

Dacă firma ta nu a mai colaborat până acum cu o agenție de marketing online și nu înțelegi atât de bine domeniul, încearcă să optezi pentru servicii de bază. De exemplu, poți începe cu monitorizarea și gestionarea rețelelor sociale, audit pentru site și indexare în motoarele de căutare. 

Pe măsură ce vei vedea cum funcționează acest proces și vei înțelege cum să evaluezi rezultatele, vei putea să soliciți și o strategie de reclame plătite sau de creare de conținut pentru blogul tău.

Principala provocare a specialiștilor în marketing online este să adapteze setul de instrumente generale la unicitatea afacerii tale și să te sprijine să convertești poveștile tale în rezultate concrete. În acest fel, afacerea ta va deveni vizibilă în Google și va putea fi găsită cu ușurință de potențialii clienți!

Sursa foto: Pexels.com

 


Robi pare că își dorește o relație cu Teodora, însă aceasta nu este atât de hotărâtă, iar sfaturile celor apropiați au făcut-o să păstreze distanța față de concurentul de la „Casa iubirii”.