Un training Process Communication Model îți va releva aspecte neștiute despre tine și cei cu care interacționezi!

Author: Alina Petre

Vechii greci, cărora omenirea le datorează atât de multe, au formulat următorul îndemn: „omule, cunoaște-te pe tine însuți și vei cunoaște universul și zeii!“. Gravat pe templul din Delphi, preluat apoi de filosofi precum Thales sau Socrate, acest sfat atrage atenția că autocunoașterea se află la baza oricărei evoluții și doar ea îți permite ca apoi să dobândești informații valoroase despre oamenii și lumea din jur.

Un astfel de proces de cunoaștere de sine poate fi inițiat, astăzi, prin participarea la un training Process Communication Model organizat de echipa Brightway®, specializată, de două decenii, în conceperea și punerea în aplicare a unor programe de dezvoltare personală și profesională.

Ce este un training Process Communication Model și cui îi poate fi de folos?

Modelul pentru analiza personalității cu această denumire a fost creat de doctorul Taibi Kahler după 40 de ani de cercetare și apoi validat de aproximativ un milion de profiluri completate.

Acuratețea sa a făcut să fie utilizat de unele dintre cele mai prestigioase instituții și companii din lume. De exemplu, NASA a folosit Process Communication Model pentru selecția astronauților. De cunoștințele vaste pe care le oferă au profitat și politicieni celebri în campaniile electorale, precum și manageri ai unor firme care au ajuns lideri de piață în domeniul lor de activitate.

Trainingul se adresează oricărei persoane cu un nivel crescut de interes și curiozitate cu privire la psihologie și la modul în care oamenii comunică între ei și reacționează în diferite împrejurări. Se dovedește util în modularea interacțiunii în procesul de vânzare, în comunicarea interdepartamentală, în leadership, recrutare, gestionarea stresului și a conflictelor.

Etapele unui training Process Communication Model

Îndată după înscrierea unei persoane sau a unui grup la acest curs, el este personalizat, astfel încât studiile de caz și exemplele oferite să fie adaptate domeniului de activitate al participanților.

Prima etapă constă în completarea unui chestionar online de personalitate, care durează aproximativ 30 de minute. Pe baza acestuia, primești apoi un raport complex cu arhitectura ta de personalitate, care te va ajuta să te cunoști mai bine.

A doua etapă a unui training Process Communication Model durează 3 sau 4 zile, pe durata cărora sunt învățate cele 6 tipuri de personalitate, prin exemple concrete. Fiecare dintre ele este aprofundat cu ajutorul unor studii de caz, astfel încât ajungi să cunoști toate detaliile: preferințe, puncte forte, nevoi psihologice, mod de a vorbi, comportament sub stres, medii favorite de lucru, metode de persuasiune și stil de management preferat.

În consecință, cursanții devin capabili să recunoască trăsăturile de personalitate ale oamenilor din jur și să știe care sunt cele mai potrivite modalități de interacțiune cu fiecare dintre aceștia.

A treia etapă, de aprofundare, se desfășoară pe durata a 3 luni și constă în efectuarea unor teme săptămânale. O astfel de sarcină de lucru include un chestionar interactiv pentru recapitularea cunoștințelor, efectuarea profilurilor a două persoane pe baza unor interviuri acordate pe Youtube și un exercițiu practic.

Astfel, pornind de la cunoașterea de sine, un training Process Communication Model te ajută să îi înțelegi pe cei cu care interacționezi și să știi cum să te comporți în fiecare situație.

 


Robi pare că își dorește o relație cu Teodora, însă aceasta nu este atât de hotărâtă, iar sfaturile celor apropiați au făcut-o să păstreze distanța față de concurentul de la „Casa iubirii”.