Metaversul poate că are un nou loc în experiența de consum a comercianților cu amănuntul, dar are un început slab în ceea ce privește transformarea sa în mijloc de comunicare de afaceri.
Atracția consumatorilor pentru metaversul actual indică o schimbare semnificativă în modul în care oamenii folosesc tehnologia. Dacă metaversul începe să existe și să funcționeze în totalitate, este clar că agenții de marketing nu ar trebui să rateze acest lucru, remarcă Marcel Hollerbach, cofondator și director de inovații la Productsup, o firmă de platforme product-to-consumer (P2C).
Hollerbach sugerează că acesta ar putea deveni punctul central al schimbării modului în care ne desfășurăm activitatea la locul de muncă și în care ne conectăm cu colegii pentru a îndeplini sarcinile zilnice.
Potrivit unor prime date din industrie, consumatorii sunt interesați de metavers și își sporesc cunoștințele despre acesta. De fapt, 47% dintre consumatorii din SUA pot defini metaversul cu o precizie relativă.
Acest lucru face ca pentru agenții de marketing să fie esențial să dobândească competență în navigarea în metavers pentru a ajunge la consumatori.
Dacă această predicție se va materializa, organizațiile vor trebui să înțeleagă mecanismele metaversului și modul în care se pot comercializa către consumatori în cadrul acestuia. La fel ca în epoca Dot Com, companiile care nu știu cum să comercializeze cu această nouă tehnologie vor fi percepute ca fiind rămase în urmă.
"Există două lucruri pe care brandurile trebuie să le știe despre implementarea produselor lor în metavers. În primul rând, ignorați perspectiva pesimistă conform căreia metaversul este pe moarte și nu este profitabil. În al doilea rând, mărcile încă se implică în mod activ în metavers pentru vânzarea de produse și eficiența generală a locului de muncă", a declarat Hollerbach.
Utilizări comerciale
Meike Jordan, Chief People and Culture Officer la Productsup, prezice că metaversul va schimba drastic rutina de la 9 la 5 la locul de muncă. Noua tehnologie va modifica într-un mod major modul în care echipele vor comunica într-o lume post-pandemică.
Crearea unui spațiu virtual pentru ca angajații de la birou și cei din locații îndepărtate să interacționeze este doar nivelul de suprafață. Cu timpul, metaversul poate schimba modul în care angajații își desfășoară activitatea, urmează cursuri de formare și comunică cu ceilalți, atât pe plan intern, cât și extern, a adăugat Jordan.
Cu toate acestea, metaversul ca instrument de afaceri este departe de a fi pe un teren solid. 2022 a fost un an de experimentare pentru specialiștii în marketing, iar șansele sunt că acest lucru nu se va schimba în 2023.
Mulți agenți de publicitate au trebuit să se străduiască să găsească noi modalități de a se conecta cu publicul. De asemenea, marketerii au trebuit să se confrunte cu inflația, cu incertitudinea economică și cu reglementările în continuă schimbare privind datele și confidențialitatea, potrivit lui Nancy Smith, CEO la Analytic Partners, o companie de analiză a mixurilor comerciale.
Pentru acest an, ea prezice că metaversul nu va fi scalabil, împingând brandurile să se întoarcă la experiențele din viața reală. Deși mulți comercianți s-au simțit obligați să intre în metavers pentru a explora și experimenta, canalele virtuale nu vor fi calea potrivită pentru a atrage clienții în 2023.
"Publicul este flămând de peste doi ani de zile de conexiuni umane, iar brandurile care pot valorifica experiențele captivante, în persoană, vor avea un avantaj în anul următor", a declarat Smith.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Tehnologie greșită sau pierdută?
Mark Zuckerberg a anunțat viziunea Facebook asupra metaversului în octombrie 2021. Dezvoltarea sa este încă la câțiva ani distanță de această viziune. Mișcările recente ale Meta au sporit narațiunea că metaversul este condamnat, având în vedere pierderile Meta pe piața bursieră [din octombrie 2021] și disponibilizările semnificative [recente] ale companiei, a observat Hollerbach.
"Cu toate acestea, mărcile trebuie să recunoască faptul că metaversul este o tranziție digitală majoră, la fel ca internetul. Odată stabilit, cei care adoptă timpuriu metaversul vor culege beneficiile", a remarcat el. "În ciuda tuturor acestor lucruri, Meta tocmai a anunțat că va cheltui 20% din costurile sale în 2023 pentru dezvoltarea Reality Labs, care este grupul Meta metaverse."
Din perspectiva culturii companiei, metaversul oferă o posibilă oportunitate de a rezolva o problemă majoră care a afectat locurile de muncă încă de la începutul pandemiei- implicarea angajaților, a oferit Hollerbach. Majoritatea angajaților s-au săturat să se holbeze și să vorbească la un ecran, cu puține sau deloc oportunități de a interacționa unii cu alții.
"Cu capacitățile metaversalului, operațiunile normale pot continua să se desfășoare de la distanță, dar capacitățile "metaversale" oferă o oportunitate pentru o mai mare interacțiune a angajaților", a replicat el.
Citește și: China livrează primul său sistem de calculatoare cuantice unui client!
Citește și: De ce se evaporă locurile de muncă în tehnologie si IT?
Citește și: Samsung Galaxy S23, S23+ sau S23 Ultra? Afla ce ti se potriveste