Modificări Evaluare Națională 2023: Regulamentul de organizare pentru examenul din clasa a 8-a

Autor: Cristina Mocanu
Actualizat: 01 dec 2023, 01:30

Ministrul Educației, Ligia Deca, a vorbit despre Evaluarea Națională, în cadrul unei conferințe de presă.

Sursa: https://pixabay.com/

Ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat modificările aduse atât Evaluării Naționale cât și pentru examenul de Bacalaureat.

Ligia Deca a anunțat noile modificări aduse Legii educației pentru 2023.

Modificări aduse Evaluării Naționale

Ministrul Educației, Ligia Deca, a vorbit despre Evaluarea Națională, în cadrul unei conferințe de presă, subliniind că aceasta va rămâne în formula de până acum cu probe scrise la matematică, la limba și literatura română și la limba maternă.

De asemenea, ministrul a mai precizat că liceele pot scoate la concurs locurile unde există concurență.

Citește și: Modificări Bacalaureat 2023: Ce schimbări se vor aplica din acest an la BAC 2023?

Ligia Deca a declarat că: “Admiterea la liceu. Evaluarea Națională rămâne în formula de până acum: probe scrise la matematică, limba şi literatura română şi limba maternă pentru cei care urmează gimnaziul în această formă. Se introduce ideea de concurs de admitere la profilurile liceelor unde există concurență dovedită în ultimii ani.

Dacă liceele doresc să scoată aceste locuri în concurs pentru acele profiluri pe care le doresc scoase la concurs, liceele pot alege două probe evidențiate pe profil. De exemplu, pentru chimie, biologie pot alege chimia şi biologia în așa fel încât să poată selecta dedicat pentru potrivirea pentru profilul respectiv.

Pentru 60 la sută din locurile de pe profilurile vizate se poate da concurs, 40 la sută din locuri rămânând în repartizare computerizată.

Din aceste 40 la sută, prioritate pe 10% din dintre acestea vor avea elevii cu cerințe educaționale speciale sau elevii de etnie romă. Subiectele sunt standardizate, unice elaborate de Centrul Național pentru Curriculum şi Evaluare, în conformitate cu programele la nivel gimnazial şi, evident, cu un grad de dificultate adecvat competiției, adică mai degrabă pentru selecție decât pentru forma de examen sumativă pe care o are Evaluarea Națională în acest moment”.

Care sunt modificările aduse Bacalaureatului

Ligia Deca, Ministrul Educației, a anunțat noile modificări aduse legii educației, inclusiv pentru Bacalaureatul din acest an.

Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Potrivit proiectului de lege, noile modificări  prevăd două probe de competențe lingvistice pentru a crește potențialul de angajare: Limbă străină 1, Limbă străină 2. Cele două probe diferă, în funcție de intensitatea limbilor străine studiate în liceu sau gimnaziu. De asemenea, se va introduce Bacalaureatul tehnologic, ceea ce înseamnă că elevii cu performanțe deosebite vor putea promova 2 ani de studiu într-unul singur. 

Astfel că, aceasta a declarat că: "Examenul de Bacalaureat se pliază pe fiecare profil, deci vom avea Bacalaureatul tehnologic, pe care liceele tehnologice îl propun și îl așteaptă de multă vreme”.

Citește și: Fără examene noi în admiterea la liceu și creșteri salariale progresive pentru profesori! Ce modificări se cer în legea educației

De asemenea, ministrul a anunțat introducerea unei noi probe de competență: "Ce avem în plus față de formula de acum este o probă așa-zis complementară, de competențe de bază. Aceasta probă va fi de Matematică sau Științe ale naturii ori de Istorie, Logică, Filosofie, Psihologie. La această probă, notarea se va face pe sistem admis/respins".

„Primul pilon sub care subsumăm o serie întreagă de reforme este creșterea în educație și reducere a analfabetismului funcțional.”

„Examenul de Bacalaureat se pliază pe fiecare profil. Vom avea Bacul tehnologic pe care liceele tehnologice îl propun şi îl așteaptă de multă vreme.

Rămânem cu două probe de competențe lingvistice, limbă străină I, limbă străină II, tocmai pentru a crește potențialul de angajare şi adecvare a absolvenților pentru societatea viitorului, cele două probe la nivelul de competență diferită, în funcție de câtă limbă străină s-a studiat pe parcursul orelor de liceu sau de gimnaziu”, a declarat Ligia Deca.

Sursă: capital.ro