Conferința GTC de la Nvidia s-a încheiat, dar dacă doriți să vedeți ce se pregătește în materie de inteligență artificială, inclusiv inteligența artificială generativă, cum ar fi ChatGPT, robotică, mașini electrice autonome și metavers, merită să urmăriți discursul principal al directorului general Jensen Huang.
O mare parte din succesul Nvidia provine din activitatea sa în domeniul metaversului, care vine într-un moment în care Facebook, care și-a schimbat numele în Meta, a eșuat în mare parte să aducă pe piață un produs metavers de succes.
Să analizăm de ce efortul metaversului Nvidia a avut un succes nebunesc, în timp ce cel al Facebook a devenit unul dintre cele mai costisitoare eșecuri din istoria tehnologiei.
Succesul metaversului Nvidia
Nvidia lucrează la elemente ale metaversului de aproximativ 28 de ani. Aceasta s-a concentrat aproape exclusiv pe piața comercială, deoarece sectorul de afaceri ar obține beneficii financiare semnificative de pe urma metaversului.
La urma urmei, PC-urile au fost, pentru început, instrumente corporative de volum. Din cauza costului lor inițial ridicat, piața de consum pentru PC-uri nu a apărut decât mult mai târziu. Microsoft a făcut ceva similar cu Lawrence Livermore National Laboratory și cu HoloLens, permițându-i să depășească semnificativ la început performanțele colegilor precum Google Glass.
Nvidia- al cărei instrument metaversal se numește Omniverse- și-a dat seama, de asemenea, de timpuriu că nu își putea crea instrumentul metaversal de una singură, așa că a încheiat parteneriate cu multe companii pentru a dezvolta atât stații de lucru și servere specializate, cât și serviciile critice necesare pentru a implementa rezultatul.
Ori de câte ori Nvidia vorbește despre succesul său Omniverse, conversația include un număr masiv de parteneri care au fost, sunt și vor fi necesari pentru a asigura un rezultat pozitiv pentru o ofertă care trebuie să se integreze puternic în lumea reală.
În principal prin intermediul evenimentelor sale GTC, Nvidia a stimulat interesul și formarea în acest segment. De-a lungul timpului, a creat un set cuprinzător de instrumente care ajută dezvoltatorii să își creeze propriile instanțe de metavers și să le populeze cu conținut. Despre acel conținut, Nvidia a impulsionat un limbaj de proiectare universal, astfel încât obiectele virtuale să poată fi realizate la viteze mari pentru a completa viziunea metaversală a Nvidia.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Contrast
Așadar, Nvidia a avut succes, iar Facebook/Meta nu. Nvidia a lucrat la acest efort timp de zeci de ani, a construit un sistem de parteneri robust și profund care acoperă toate aspectele produsului, a co-dezvoltat împreună cu clienții care urmau
să îl folosească și l-a folosit ea însăși foarte mult în timpul procesului de dezvoltare. Astfel, atunci când Omniverse a ieșit pe piață, a fost un câștigător, deoarece compania a dezvoltat în mod riguros o fundație pentru acest succes.Eșecul Facebook a rezultat din faptul că societatea a încercat să se miște prea repede și singură. Nici măcar nu a părut să încerce să ajungă la o ofertă de produs care să fie acceptabilă pentru publicul său consumator, costurile asociate dezvoltării au copleșit resursele companiei și aceasta a părut să piardă din vedere destinația.
Lansarea unei piețe nu este rapidă sau ușoară. Poate părea așa în cele din urmă, dar deseori este nevoie de zeci de ani de muncă pentru a asigura un eventual succes. Nvidia a investit timp, efort și strategie de construire a ecosistemului, ceea ce a dus la succesul metaversului său. Facebook a ratat această întâlnire și, chiar dacă părea să știe mai bine decât majoritatea ce trebuie făcut pentru un metavers mai orientat către consumatori, nu a reușit să execute.
Contrastul dintre cele două companii arată importanța planificării strategice pe termen lung, a partenerilor și a unei idei clare despre locul în care doriți să ajungeți. De asemenea, arată că, pentru tehnologii precum metaversul, piața comercială este un loc mult mai bun pentru a începe decât piața de consum.
Citește și: Metaversul în 2023: Condamnat sau doar o crestere dureroasa?
Citește și: Meta are un viitor cu multe probleme juridice și venituri în scădere!
Citește și: Dark web, Deep Web si Open Web- Ce sunt acestea?