Amazon "investește masiv" în tehnologia din spatele ChatGPT!

Autor: Bogdan Frațilă

Amazon vrea ca investitorii să știe că nu va fi lăsată în urmă în cea mai recentă cursă a înarmării Big Tech în materie de inteligență artificială!

Sursa: PixaBay

Amazon vrea ca investitorii să știe că nu va fi lăsată în urmă în cea mai recentă cursă a înarmării Big Tech în materie de inteligență artificială!

Amazon vrea ca investitorii să știe că nu va fi lăsată în urmă în cea mai recentă cursă a înarmării Big Tech în materie de inteligență artificială. Într-o scrisoare adresată joi acționarilor, directorul executiv al Amazon (AMZN), Andy Jassy, a declarat că societatea "investește masiv" în modele lingvistice mari (LLM) și în inteligența artificială generativă, aceeași tehnologie care stă la baza ChatGPT și a altor chatbots AI similare.
"Lucrăm de ceva timp la propriile noastre LLM-uri, credem că acestea vor transforma și îmbunătăți practic orice experiență a clienților și vom continua să investim substanțial în aceste modele în toate experiențele

noastre de consum, de vânzare, de brand și de creator", a scris Jassy în scrisoarea adresată acționarilor.
Comentariile, care au făcut parte din cea de-a doua scrisoare anuală a lui Jassy către acționari de la preluarea funcției de director general, fac aluzie la presiunea pe care o simt multe companii de tehnologie de a explica cum pot profita de piața în evoluție rapidă a produselor de inteligență artificială. De când ChatGPT a fost făcut public la sfârșitul lunii noiembrie, Google (GOOG), Facebook (FB) și Microsoft (MSFT) au vorbit despre accentul tot mai mare pus pe tehnologia generativă AI, care poate
crea eseuri, povești și imagini convingătoare ca răspuns la solicitările utilizatorilor.

Obiectivul

Obiectivul Amazon, potrivit lui Jassy, este de a oferi cipuri de învățare automată mai puțin costisitoare, astfel încât "companiile mici și mari să își permită să își antreneze și să își ruleze LLM-urile în producție". Modelele lingvistice mari sunt antrenate pe cantități mari de date pentru a genera răspunsuri la solicitările utilizatorilor.


"Cele mai multe companii doresc să folosească aceste modele lingvistice mari, dar cele cu adevărat bune necesită miliarde de dolari pentru a fi antrenate și mulți ani, majoritatea companiilor nu doresc să treacă prin asta", a declarat Jassy într-un interviu acordat joi dimineață la CNBC.
"Ceea ce vor să facă este să lucreze pornind de la un model de bază care este deja mare și grozav, iar apoi să aibă posibilitatea de a-l personaliza pentru propriile scopuri", a declarat Jassy pentru CNBC.

În acest sens, Amazon a dezvăluit joi un nou serviciu numit Bedrock. În esență, acesta face ca modelele de fundație (modele mari care sunt pre-antrenate pe cantități mari de date) de la AI21 Labs, Anthropic, Stability AI și Amazon să fie accesibile clienților prin intermediul unui API, a declarat Amazon într-o postare pe blog. Jassy a declarat pentru CNBC că el crede că Bedrock "va schimba jocul pentru oameni".

În scrisoarea sa către acționari, Jassy a promovat, de asemenea, CodeWhisperer de la AWS, un alt instrument alimentat de AI despre care a spus că "revoluționează productivitatea dezvoltatorilor prin generarea de sugestii de cod în timp real".
"Aș putea să scriu o întreagă scrisoare despre LLM-uri și inteligența artificială generativă, deoarece cred că vor fi atât de transformatoare, dar voi lăsa asta pentru o scrisoare viitoare", a scris Jassy.
"Să spunem doar că LLM-urile și Generative AI vor fi o afacere importantă pentru clienți, acționarii noștri și Amazon."

Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Dificultate

În scrisoare, Jassy a reflectat, de asemenea, asupra conducerii Amazon prin "unul dintre cei mai dificili ani macroeconomici din ultima perioadă", în condițiile în care gigantul comerțului electronic a redus aproximativ 27.000 de locuri de muncă ca parte a unei încercări majore de a ține în frâu costurile în ultimele luni.
"Anul trecut a existat un număr neobișnuit de provocări simultane", a afirmat Jassy în scrisoare, înainte de a prezenta măsurile luate de Amazon pentru a regândi anumite opțiuni de transport gratuit, a renunța la unele dintre conceptele sale de magazine fizice și a reduce semnificativ numărul total de angajați.
Amazon a dezvăluit joi, într-un dosar de valori mobiliare, că pachetul salarial al lui Jassy a fost evaluat anul trecut la aproximativ 1,3 milioane de dolari și că directorul general nu a primit noi premii în acțiuni în 2022. (Când Jassy a preluat funcția de director general în 2021, a primit un pachet salarial format în mare parte din premii în acțiuni care au evaluat pachetul său total de compensații la aproximativ 212 milioane de dolari).
Cu toate acestea, în ciuda provocărilor de la Amazon, Jassy a afirmat în scrisoarea sa că se simte "optimist și energizat de ceea ce ne așteaptă". Jassy a adăugat: "Cred cu tărie că zilele noastre cele mai bune sunt în fața noastră".

Citește și: Amazon cu un profit de 3,2 miliarde de dolari dupa concedieri in masa!

Citește și: Nvidia câștigă cursa in fata Facebook pentru dominarea Metaversului?

Citește și: 3 tendințe de personalizare ce vor schimba comerțul electronic în 2023