Noul CEO la Twitter! Vezi pe cine a numit Elon Musk sa preia functia!

Autor: Bogdan Frațilă
Actualizat: 14 feb 2024, 00:15

Elon Musk a numit-o vineri pe Linda Yaccarino, un director executiv media cu vechime, în funcția de CEO al Twitter!

Sursa: Captură YouTube

Elon Musk a numit-o vineri pe Linda Yaccarino, un director executiv media cu vechime, în funcția de CEO al Twitter!

Elon Musk a numit-o vineri pe Linda Yaccarino, un director executiv media cu vechime, în funcția de CEO al Twitter, la câteva luni după ce a promis că se va retrage din această funcție.
"Sunt încântat să îi urez bun venit Lindei Yaccarino în calitate de nou CEO al Twitter!". a scris Musk într-un tweet de vineri. El a precizat că ea "se va concentra în principal pe operațiunile de afaceri, în timp ce eu mă voi concentra pe designul produselor și pe noile tehnologii".


La începutul zilei, Yaccarino a anunțat că își părăsește funcția de președinte al departamentului de publicitate și parteneriate globale la NBCUniversal.
"A fost o onoare absolută să fac parte din Comcast NBCUniversal și să conduc cea mai incredibilă echipă", a declarat ea vineri într-o declarație. "Am transformat compania noastră și întreaga industrie".
În calitate de director general, Yaccarino se va confrunta cu o listă lungă de provocări care s-au acumulat sub proprietatea lui Musk, inclusiv un exod al agenților de publicitate, întreruperi ale serviciilor, control de reglementare și o listă tot mai mare de rivali.
Controversatele schimbări de politică și declarațiile controversate ale lui Musk au îndepărtat, de asemenea, unii utilizatori de lungă durată ai Twitter.
Chiar dacă Musk se retrage din rolul de director general, probabil că va păstra în continuare un control semnificativ asupra viitoarei direcții a companiei. Musk a declarat anterior că va fi președintele executiv și directorul tehnic al companiei, precum și proprietarul platformei.

Un executiv experimentat în domeniul mass-media

Musk a intrat în conflict cu principalele instituții media și a declarat, de asemenea, că urăște publicitatea. Dar Yaccarino reprezintă ambele lumi.
Yaccarino lucrează la NBCUniversal de mai bine de 11 ani, revenind la compania unde a început ca stagiar la facultate. Înainte de asta, ea a fost vicepreședinte executiv/COO pentru vânzări de publicitate, marketing și achiziții la Turner Broadcasting, care includea la acea vreme CNN.


La NBCUniversal, ea supervizează o echipă globală de 2.000 de membri, potrivit profilului său de companie. Asta ar însemna mai mulți oameni în echipa ei decât cei care mai lucrează la Twitter, despre care Musk a declarat într-un interviu acordat BBC luna trecută că a ajuns la 1.500 de persoane după multiplele concedieri efectuate sub conducerea sa.
Echipa de vânzări de publicitate a NBCUniversal a generat vânzări de publicitate în valoare de 100 de miliarde de dolari de când s-a alăturat ei în 2011, potrivit profilului ei, și a încheiat parteneriate cu multe companii new media, inclusiv Twitter, precum
și Apple News, Buzzfeed, Snapchat și YouTube.
Luna trecută, ea a apărut alături de Musk la o conferință a industriei pentru o sesiune intitulată "Twitter 2.0: De la conversații la parteneriate".
Cea mai notabilă realizare a lui Yaccarino la NBCUniversal este crearea unor echipe unificate de vânzări de publicitate, în loc să aibă 15 echipe de vânzări diferite care să abordeze aceiași agenți de publicitate.
"Era dificil să faci afaceri cu noi", a declarat ea într-un interviu acordat Salesforce, descriind consolidarea.

Pierderea lui Yaccarino vine într-un moment nepotrivit pentru NBCUniversal. Veniturile din publicitate sunt în scădere în întreaga industrie media, ceea ce a determinat reduceri de costuri și, în unele cazuri, concedieri în multe companii. NBCUniversal a avut propriile reduceri de personal, deși nu la fel de profunde ca cele de la unii dintre rivalii săi.
Companiile media, inclusiv NBC, sunt programate să facă prezentări "upfront" către agenții de publicitate săptămâna viitoare, în încercarea de a obține angajamente publicitare pentru sfârșitul acestui an. Sesiunea NBC este programată pentru luni dimineață.
Yaccarino nu ar fi prima sau singura femeie care conduce una dintre companiile lui Musk.
Anterior, Musk a ales-o pe Gwynne Shotwell pentru a conduce SpaceX. Ea este președinte și COO al companiei, în timp ce el deține titlul de CEO. Dar ea este considerată de unii din industrie ca fiind cheia pentru ca SpaceX să devină cea mai de succes companie de rachete comerciale din lume.

Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Exodul agenților de publicitate de la Twitter

Alegerea lui Yaccarino ar putea sugera că Musk recunoaște limitele eforturilor sale de a face Twitter mai puțin dependentă de publicitate.
Vânzările de publicitate reprezentau peste 90% din veniturile companiei înainte ca Musk să o cumpere în octombrie. Dar mulți agenți de publicitate au fugit de pe site de atunci.
La începutul acestui an, firma de analiză a marketingului digital Pathmatics by Sensor Tower a raportat că 625 dintre cei mai importanți 1.000 de agenți de publicitate de pe Twitter, inclusiv mărci importante precum Coca-Cola, Unilever, Jeep, Wells Fargo și Merck, și-au retras banii pentru publicitate, pe baza datelor până la 25 ianuarie. Veniturile lunare de la cei 1.000 de agenți de publicitate din topul anterior au scăzut cu peste 60% din octombrie până la 25 ianuarie, de la aproximativ 127 de milioane de dolari la puțin peste 48 de milioane de dolari, potrivit datelor.
Mulți agenți de publicitate au fost îngrijorați de reducerile severe de personal ale lui Musk, de creșterea aparentă a discursului instigator la ură și de deciziile politice controversate, inclusiv de decizia sa de a invita din nou pe Twitter utilizatori care fuseseră anterior interziși.
General Motors a declarat că va întrerupe plata pentru publicitate pe Twitter în timp ce evaluează "noua direcție" a platformei. Musk a pus exodul pe seama "grupurilor de activiști care fac presiuni asupra agenților de publicitate, chiar dacă nu s-a schimbat nimic în ceea ce privește moderarea conținutului".
Musk a vorbit anterior despre îmbunătățirea vânzărilor de publicitate prin concentrarea mai mult pe relevanța anunțurilor sale.

Citește și: Cum a răsturnat Elon Musk Twitter și propria reputație în 6 luni?

Citește și: Acționarii Tesla se plâng că Elon Musk este prea distras sa conduca

Citește și: Elon Musk recunoaște "multe greșeli" de la preluarea Twitter