Ministerul de Finanțe, explicații de ultimă oră despre angajările la stat

Autor: Diana Bostan
Actualizat: 09 mai 2024, 02:15

Statul român face angajări

Sursa: PixaBay

Ministerul de Finanțe face precizări pentru kanald.ro despre posturile vacante în sistemul bugetar.

Românii au parte și de vești bune, mai ales pentru cei ce sunt în căutarea unui loc de muncă.

Ce precizări face Ministerul de Finanțe

'' La nivelul Ministerului Finanțelor se află în acest moment în derulare numai procedura de ocupare prin concurs a posturilor vacante de expert/inspector debutant derulate prin  proiectul-pilot al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, a cărui organizare este prevăzută în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta 14, Reforma 3.

Proiectul-pilot reprezintă una dintre excepţiile de la prevederea aferentă suspendării concursurilor din administraţia publică, introdusă prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative- articolul IV, alin (3).

Având în vedere faptul că instituțiile publice (respectiv și Ministerul Finanțelor) sunt parte a acestui proiect-pilot, au avut obligația ca, în termen de 30 zile de la data afișării raportului final, să asigure aplicabilitatea prevederilor legale referitoare la demararea procedurii de organizare a etapei de selecție a

proiectului-pilot.

Astfel, au fost publicate pe site-urile instituțiilor publice parte a proiectului-pilot anunțurile privind etapa de selecție a proiectului–pilot pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie vacante de expert/inspector/consilier clasa I, grad profesional debutant din cadrul acestor instituții. Prin urmare, pe site-ul Ministerului Finanțelor a fost publicat anunțul pentru organizarea etapei de selecție a proiectului-pilot pentru ocuparea a 18 posturi de expert/consilier clasa I, grad profesional debutant la nivelul aparatului propriu al ministerului''

Informații despre proiectul-pilot demarat de ANFP

' 'Începând cu anul acesta, Agenția Națională a Funcționarilor Publici introduce o nouă modalitate de recrutare în funcția publică pentru administrația publică centrală. Aceasta este inspirată după modelul aplicat în administrațiile publice de nivel european și adaptată nevoilor de dezvoltare ale funcției publice din România.

Noul model de recrutare în funcția publică se va desfășura prin concurs, organizat în două etape: 

 

  • etapa de recrutare la nivel național, care constă în verificarea cunoştinţelor şi competenţelor generale necesare ocupării unei funcţii publice, realizată prin Concurs naţional, organizat de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici;
  • etapa de selecţie, care constă în verificarea cunoştinţelor de specialitate şi a competenţelor specifice necesare ocupării unei funcţii publice vacante, realizată prin Concurs pe post, organizat de către instituțiile și autoritățile publice în structura cărora se regăsesc posturile vacante.

 

Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Autoritățile și instituțiile publice din administrația publică centrală au previzionat la sfârșitul anului 2022 un număr de 700 de funcții publice care ar putea fi ocupate prin derularea proiectului-pilot.

Necesarul de funcții publice prevăzut la art. 11 din anexa nr. 9 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, a fost aprobat prin O.P.A.N.F.P. nr. 207/2023 și publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.

192/7.03.2023. Necesarul de funcții publice cuprinde 652 funcții publice vacante de grad profesional debutant la nivelul mai multor instituții publice din administrația publică centrală.

Anunțul privind organizarea etapei de recrutare a proiectului-pilot a fost publicat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici în Monitorul Oficial al României nr. 103/22.03.2023, Partea a III-a, precum și pe pagina de internet ANFP în data de 22.03.2023 la linkul:

https://www.anfp.gov.ro/Anunt/PRIVIND_ORGANIZAREA_ETAPEI_DE_RECRUTARE_A_PROIECTULUI__PILOT_AL__CONCURSULUI_DE_OCUPARE_A_UNOR_FUNCTII_PUBLICE_VACANTE_PRIN_CONCURS_NATIONAL

Dosarele de concurs au fost constituite în termen de 20 zile calendaristice de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 22 martie 2023-10 aprilie 2023.

În urma finalizării termenului de 20 zile, au fost înregistrate 1.130 dosare aferente funcțiilor publice de execuție de grad profesional debutant.

Verificarea eligibilității candidaților s-a realizat în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data expirării termenului de înscriere la concurs, respectiv în perioada 11 aprilie 2023- 04 mai 2023.

În urma probei de verificare a eligibilității candidaților au fost declarați „Admis” un număr de 958 candidați pentru funcțiile publice de execuție de grad profesional debutant.

Publicarea rezultatelor la etapa de verificare a eligibilității candidaților pentru funcțiile publice din categoria înalților funcționari publici și pentru funcțiile publice de execuție de grad profesional debutant s-a realizat în data de 4 mai 2023.

Depunerea contestațiilor de către candidați privind rezultatele obținute la proba de verificarea eligibilității candidaților s-a realizat prin intermediul platformei informatice de concurs în perioada 04 mai 2023- 05 mai 2023, iar soluționarea acestor contestații s-a realizat în perioada 05 mai 2023-08 mai 2023''