Compania care deține Versace va fi cumpărată de grupul de bunuri de lux Tapestry într-o tranzacție în valoare de 8,5 miliarde de dolari.
Capri Holdings, care deține, de asemenea, Michael Kors și Jimmy Choo, este preluată de Tapestry, ale cărui mărci proprii includ nume de lux precum Coach.
Șefa Tapestry, Joanne Crevoiserat, a declarat că această tranzacție "creează o nouă și puternică casă de lux la nivel mondial".
Analiștii au spus că aceasta ar construi un rival care să concureze cu giganții europeni din domeniul modei.
"Creează un conglomerat american major în domeniul modei, în special în spațiul modei premium", a declarat pentru BBC Louise Deglise-Favre, analist de îmbrăcăminte la compania de analiză GlobalData.
"Nu este la fel de mare ca giganți europeni precum LVMH și Kering, dar chiar și așa, cu siguranță oferă mărcilor sale mai multe atuuri", a adăugat ea.
LVMH și Kering sunt doi giganți ai brandurilor de lux cu sediul în Franța, care controlează fiecare unele dintre cele mai mari nume din domeniul modei de lux, marochinăriei și bijuteriilor. Kering deține branduri precum Gucci, Yves Saint Laurent și Balenciaga.
Grup?
LVMH controlează Louis Vuitton, Givenchy, Christian Dior și Marc Jacobs. În timp ce Versace a devenit un simbol al luxului italian în întreaga lume, mărci precum Kate Spade și Michael Kors sunt considerate mai accesibile pentru unii consumatori, accesoriile mai mici costând în general de la aproximativ 100
de dolari.Dna Deglise-Favre a declarat că fuziunea va consolida poziția Tapestry pe această piață, prin combinarea mărcilor cu oferte la un nivel de preț similar, precum Coach, care a lansat anterior colaborări destinate cumpărătorilor mai tineri cu vedete pop precum Selena Gomez. Dar ea a avertizat că Tapestry moștenește și Michael Kors, care a suferit ani de zile de performanțe slabe.
"Va avea o provocare certă cu asta", a spus ea.
Cu toate acestea, Tapestry are experiență în trecut în redresarea unor branduri în dificultate, inclusiv Kate Spade, pe care l-a preluat în 2017. Tranzacția vine într-un moment în care inflația- rata de creștere a prețurilor- a fost ridicată în multe țări, ceea ce a redus cheltuielile de consum.Aceasta reprezintă încă o provocare pentru firme precum Tapestry, cumpărătorii cu aspirații fiind deosebit de afectați în ultimele luni, a declarat dna Deglise-Favre, în timp ce firmele trebuie să facă față ratelor mai mari ale dobânzilor, salariilor și problemelor legate de lanțul de aprovizionare.
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
Se așteaptă ca tranzacția să se încheie în 2024.
Dna Crevoiserat a declarat că această mutare va ajuta grupul să ajungă în mai multe țări din întreaga lume.
Aceasta este doar cea mai recentă tranzacție în domeniul modei de lux, Kering anunțând în iulie că va cumpăra o participație de 30% în brandul italian Valentino. Este pentru a doua oară în cinci ani când Versace este vândut. În 2018, Michael Kors a achiziționat marca italiană pentru peste 2 miliarde de dolari, după decenii de proprietate a familiei Versace. La acel moment, Michael Kors a mutat Versace și producătorul de pantofi Jimmy Choo, pe care l-a cumpărat în 2017, sub o nouă companie numită Capri Holdings.Citește și: Limbile se dobândesc și se învață- Este nevoie de un efort conștient și inconștient
Citește și: Când un loc de muncă ridică imediat semnale de alarmă?
Citește și: Cum să fii o "piatră gri" te poate proteja împotriva narcisiștilor