Multe persoane sunt contra împărțirii anului școlar pe module.
Citește și: Structura anului școlar 2023-2024: Când au elevii prima vacanță?
Anunțul ministrului Educației
Ligia Deca, ministrul Educației, a transmis că se vor lua măsuri în acest sens, după ce se vor analiza avantajele și dezavantajele împărțirii modulare a anului școlar. Ulterior, în anul școlar 2024-2025, se va stabili dacă instituțiile de învățământ vor continua să funcționeze după sistemul actual.
,,Pentru module am promis, atunci când am preluat mandatul, o analiză după primul an de implementare. Primul an de implementare a fost anul şcolar care tocmai s-a încheiat, am solicitat analiza, ea o să fie finalizată în lunile următoare.
În momentul în care a trebuit să stabilim calendarul şcolar pentru acest an şcolar nu fuseseră parcurse decât două module pe sistemul acesta de module, deci nu se putea face o evaluare pe un an întreg.
După ce vom avea evaluarea, înainte de a avea structura anului şcolar pentru anul şcolar 2024-2025, vom vedea ce a mers bine şi ce nu a mers bine şi vom vedea dacă vom continua cu acest sistem de module.”, a declarat Ligia Deca, pentru TVR Info.
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
Structura anului școlar naște păreri contradictorii
În privința învățării pe module, profesorii sunt de părere că aceasta este o structurare bună a anului școlar, deoarece oferă elevilor scurte pauze de relaxare între perioadele solicitante. Astfel studiul și odihna alternează în mod echilibrat.
,,Teoretic este o idee bună alternarea între perioade de activitate şi mici pauze”,
au spus cadrele didactice, conform Ligiei Deca.Însă, pedagogii au adăugat faptul că este util să se vadă, concret, cum decurge activitatea didactică în urma abordării sistemului modular.
,,Trebuie văzut cum se întâmplă lucrurile în practică”, au mai transmis dascălii.
Însă, în ciuda acestor lucruri, Ligia Deca a dezvăluit că a primit și opinii negative vizavi de structurarea anului școlar pe module.