Vacanțe elevi 2024: Când are loc următoarea vacanță a elevilor?

Autor: Cristina Mocanu
Actualizat: 17 ian 2024, 12:26

Când are loc următoarea vacanță a elevilor?

Sursa: pexels.com

Când are loc următoarea vacanță a elevilor din acest an școlar?

Cu deschiderea modulului 3 al anului școlar 2023-2024 la data de 8 ianuarie 2024, peste 2,9 milioane de copii din grădinițe și școli au revenit la cursuri, pregătindu-se pentru o lună intensă de învățare. Structurat într-un mod inedit, acest an școlar se adaptează la specificul fiecărui județ, cu variabilitate în durata modulului 3 și în organizarea vacanței de schi. Cu simularea Bacalaureatului apropiindu-se, elevii sunt impulsionați să se pregătească intens, având prima zi de examen în prima zi de școală după vacanța de schi în 14 județe.

Așadar, pe fondul acestei diversități, anul școlar începe cu o perspectivă complexă și plină de provocări.

Când vor intra elevii în următoarea vacanță?

Potrivit edupedu.ro, cu zeci de mii de școli deschizându-și porțile într- o nouă etapă de cursuri, peste 2,9 milioane de copii, de la cei din creșă și grădiniță până la elevii de liceu și învățământ profesional, au marcat începutul modulului 3 al anului școlar 2023-2024 pe 8 ianuarie 2024.

Acest modul, care succede vacanța de iarnă și precede vacanța de schi, are o durată variabilă în funcție de deciziile luate la nivelul inspectoratelor școlare încă din augustul anului precedent.

Un aspect notabil al acestui an școlar este diferența de durată a modulului 3 între fiecare județ, determinantă pentru structurarea ulterioară a modulului 4. Această variație poate dura între 6, 7 sau 8 săptămâni, iar modulul 4 se adaptează corespunzător.

Această abordare, deși poate părea complexă, reflectă eforturile de a ține pasul cu necesitățile specifice ale fiecărui județ și de a asigura o planificare eficientă a întregului an școlar.

Citește și: Când începe vacanța de vară în 2024? Structura anului școlar 2024-2025

Momentul central al modulului 3 este vacanța de schi, care începe pe 9 februarie, 16 februarie sau 23 februarie 2024, în funcție de hotărârile inspectoratelor școlare.

Această perioadă nu este uniformă în toată țara, variind în funcție de specificul fiecărui județ. De exemplu, elevii din Bistrița-Năsăud și Satu Mare își încep vacanța de schi între 12 și 18 februarie, în timp ce pentru cei din alte 25 de județe și Municipiul București, aceasta este "mobilă" și se întinde de la 19 până în 25 februarie. Această diversitate de decizii evidențiază capacitatea sistemului educațional de a se adapta la nevoile specifice ale comunităților locale.

Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Calendarul educațional pentru Bacalaureat și alte evaluări

Un alt aspect important în structurarea anului școlar 2023-2024 este calendarul examenului de Bacalaureat.

Simulările indică faptul că proba scrisă la Limba și literatura română ar urma să aibă loc pe 4 martie. Această dată este semnificativă, deoarece coincide cu prima zi de școală după vacanța de schi pentru elevii din 14 județe. Acest aspect necesită o atenție deosebită pentru a se asigura că elevii sunt pregătiți corespunzător pentru examenele importante care îi așteaptă.

Un element inovator în acest an școlar este structura programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde”. Acestea se desfășoară în perioada 11 septembrie 2023- 26 aprilie 2024, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, la decizia fiecărei unități de învățământ. Această abordare arată un angajament de a diversifica experiențele educaționale și de a integra mai bine instruirea practică în programele școlare.

Citește și: Elevii cu media sub 7 vor fi obligați să facă ore remediale

În final, anul școlar 2023-2024 se prezintă ca o perioadă adaptabilă și complexă, caracterizată de variabilitatea în structura sa, flexibilitatea în calendar și abordarea inovatoare a programelor suplimentare. În fața unui număr semnificativ de elevi și a diversității nevoilor lor, această adaptabilitate reprezintă un pas important în direcția asigurării unui mediu educațional echitabil și eficient pentru toți elevii din România.