În anul 2023 au fost înregistrate 4.525 de accidente rutiere grave pe drumurile din România, iar din acestea s-au soldat cu decesul a 1.545 de persoane și rănirea gravă a altor 3.535. Pentru a se preveni majorarea numărului de accidente, deputații PNL au adus în fața Senatului un proiect de lege prin care se propune anularea pe viață a permisului de conducere pentru șoferii ce provoacă accidente mortale.
Șoferii riscă să rămână fără permis de conducere pe viață
Conducătorii auto ce produc accidente mortale, fiind depistați sub influența alcoolului sau a substanțelor stupefiante, pot risca să rămână fără permis de conducere. Acest proiect de lege a fost adus în fața Senatului de către deputații PNL, ce au pus bazele proiectului ce cere anularea permisului de conducere al acestor șoferi.
Datele prezentate presei arată că în anul 2023, 770 de conducători auto au fost prinși la volan după ce au consumat diferite băuturi alcoolice, iar în anul 2022, 1.249
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
"Pe lângă propunerea legislativă prin care am propus înăsprirea pedepselor pentru persoanele care conduc sub influența băuturilor alcoolice sau droguri şi provoacă accidente rutiere grave, soldate cu pierderea de vieți omeneşti, propun şi înăsprirea Codului rutier. Astfel, în cazul unui accident soldat cu pierderi de vieţi omeneşti, provocat de un şofer aflat sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor, actuala propunere legislativă propune anularea permisului conducătorului auto pe viaţă.
În cazul în care titularul permisului de conducere a comis fapta regăsită în art. 192 alin. (1) din Codul penal, săvârşită în condiţiile prevăzute de art. 336, pedeapsa este interzicerea dreptului de a conduce un autovehicul pe viaţă", se prezintă în expunerea de motive, potrivit g4media.ro.Șoferii ce nu își achită amenzile într-un anumit termen riscă să rămână fără permis
Șoferii ce primesc amenzi de circulație și nu le plătesc în termen de 60 de zile riscă să rămână fără permis până când aceștia fac plata acestora.
”În primul rând, unităţile administrativ-teritoriale nu au instrumente de a încasa amenzile decât după perioade lungi de timp – uneori chiar niciodată – ceea ce duce la o diminuare a bugetului local.
Mai mult, deşi nu au nicio vină, UAT-urile sunt lovite de 2 ori, pentru că încasarea amenzilor este un indicator important atunci când are loc repartizarea cotelor pentru echilibrarea bugetelor locale, motiv pentru care sunt vitregiţi financiar şi din această perspectivă, iar la asta se adaugă şi sancţiunile Curţii de Conturi în astfel de situaţii, aşa că ne aflăm într-un cerc vicios ce trebuie clar reglementat cât mai repede", adaugă deputatul Gabriel Avrămescu pe contul său de Facebook.Gabriel Avrămescu, co-iniţiator al proiectului, a declarat că la nivelul Uniunii Europene, România înregistrează 85 morți la un milion de locuitori, iar prin intermediul acestui proiect de lege, conducătorii auto pot risca anularea permisului de conducere, ceea ce îi poate face pe șoferi mai responsabili în ceea ce înseamnă încălcarea legislației în vigoare.