Examenul de Bacalaureat la Limba și literatura română atrage atenția românilor în fiecare an din cauza perlelor pe care elevii le scriu la subiectul al III-lea. În anul 2024, aceștia au trebuit să prezinte particularitățile nuvelei Moara cu Noroc, în timp ce alți elevi au fost nevoiți să caracterizeze un personaj dintr-o nuvelă studiată, în funcție de profilul studiat. Iată care sunt cele mai amuzante perle de la Bacalaureat 2024.
Ce au scris elevii la Română, la subiectul III, la BAC 2024
Nuvela Moara cu Noroc este tot mai des întâlnită la subiectul al III-lea al examenului de Bacalaureat, însă cu toate acestea, perlele elevilor nu au cum să dispară. Dintre aceste perle fac parte greșeli gramaticale greu de trecut cu vederea pentru un elev ce a terminat clasa a XII-a, dar și descrieri bizare, ce caracterizează nuvela studiată într-un mod în care elevii par că nu au recapitulat-o.
Aceste perle au adus un zâmbet pe buzele profesorilor ce au corectat lucrările, deși le-a adus și un sentiment de dezamăgire, deoarece pare că elevii nu au luat în serios examenul de Bacalaureat, la proba scrisă la Limba și literatura română, potrivit observatornews.ro.
"Io vă spun sincer că n-am emoţii, că sunt maho (macho) şi iau în pumni pe oricine mă supără"
"Din păcate, eu am învăţat doar poezia Luceafărul pentru BAC"
Citește și: Au apărut primele perle de la Bacalaureat 2024: „Noi nu am studiat nuvela. Pe cuvânt!!!!”
"În nuvela lui Slavici, lângă o moară afurisită, se petrec lucruri rele, cu persoaje puse pe rele"
"Ana este nevasta lui Ghiţă, dar are o aventură cu Lică, care fuge apoi se întoarce la moară şi îl ucide pe Ghiţă şi amândoi ard în focul iadului ca pedeapsă".
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
Ce au scris elevii la Română, la subiectul I, la BAC 2024
Nu doar subiectul al III-lea le-a dat bătăi de cap elevilor ce au susținut examenul maturității, ci și primul subiect, în care candidații au fost nevoiți să scrie sensul cuvântului împrejurare, în textul dat.
„Autorul a vrut să se comporte mut. Dar, la o întrebare, a devenit vorbitor”.
„Autorul este surprins că Tudor Arghezi nu e un boșorog târât în baston”.
„Scriitorului îi e frică de Arghezi, așa că îi ia flori ca unei femei”.
„Musafirul e întrebat că ce critică. Că dacă nu-i place să scrie…?”.
„Prozatorul Tudor Arghezi are o concluzie impertinentă, că criticul tânăr nu se pricepe”.
„Notațiile autorului au rolul să știe actorii ce să facă în casa lui Chirilă”.
„O trăsătură a musafirului este speriat de bombe”.
Și în cadrul subiectului al doilea au fost diferite perle ale elevilor, fiind nevoiți să explice rolul notațiilor autorului, pe baza unui fragment din piesa de teatru „Omul cu mârțoaga”.
"Notiţele autorului sunt didalahiile (didascaliile) scrise putin altfel, ca cititorii să înţeleagă ce se petrece în piesa veselă"