Șoferii din sudul Ilfovului au motive de bucurie, deoarece de astăzi, ora 18:00, vor putea circula pe ultimii 10 kilometri ai tronsonului A0 București Sud. Această deschidere reprezintă un pas major în infrastructura rutieră a României, oferind acces direct la Autostrada Soarelui (A2) și, implicit, la litoralul românesc.
Șoferii vor economisi o oră
În zilele aglomerate, șoferii vor putea economisi până la o oră din timpul de călătorie, evitând actuala centură a Capitalei (DNCB).
Un alt aspect semnificativ al acestui proiect este inaugurarea primului nod rutier dintre două autostrăzi în sudul Bucureștiului, unde A0 se intersectează cu A2 la Glina.
Cristian Pistol, șeful CNAIR, a subliniat importanța Autostrăzii de Centură a Capitalei pentru dezvoltarea economică a României.
„Deschidem circulația pe încă 10 km din A0 Sud, care se vor adăuga celor 23,3 km deja inaugurați pe semiinelul sudic. Întreaga A0, în lungime de aproximativ 100 km, este extrem de importantă pentru dezvoltarea economică a României în ansamblu, dar și a regiunilor limitrofe, având în vedere că aproximativ 25% din PIB-ul național este concentrat la nivelul regiunii București – Ilfov”, a declarat acesta.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
Unirea celor trei autostrăzi majore: A0, A2 și A1
Unul dintre obiectivele majore ale acestui proiect este unirea celor trei autostrăzi esențiale: A0, A2 și A1. În acest fel, pentru prima dată în istorie, Bucureștiul va avea o centură ocolitoare eficientă, eliminând astfel una dintre principalele piedici în transporturile rutiere.
Cu finalizarea acestui tronson, se va putea circula continuu pe autostradă de la Pitești la Constanța, pe un traseu de 362 km. Până în prezent, cel mai lung tronson de autostradă din România era de 245 km, de la Târgu-Mureș la Holdea.
Lotul 3 din A0 Sud vizează deblocarea actualei centuri DNCB, în special pe tronsonul dintre DN6 și A1, unde, în prezent, se circulă pe o singură bandă pe sens. Finalizarea acestui proiect va avea un impact major asupra traficului și va contribui la dezvoltarea economică a regiunii București-Ilfov.