Discuțiile cu sindicatul de la metrou (USLM) continuă, iar termenul de finalizare a acestora a fost extins până la 31 octombrie, pentru a permite părților să ajungă la un acord care să răspundă așteptărilor angajaților, dar să fie și sustenabil din punct de vedere financiar.
Ce spune șefa Metrorex despre greva angajaților
Mariana Miclăuș a declarat că se dorește încheierea negocierilor la timp, dar, dacă va fi nevoie, se va solicita o nouă prelungire.
„Încă suntem în negocieri cu partenerii de dialog social. Vom avea înţelepciunea necesară, ambele părţi, astfel încât cetăţenii să nu sufere. Negocierile sunt într-adevăr intense, lungi. Chiar şi acum mă întorc (la sediul companiei- n. r.) pentru că vom avea o altă întâlnire cu partenerii.
Citește și: Posibilă tentativă de suicid la metrou, în stația Aurel Vlaicu. Un tânăr s-ar fi aruncat în fața trenului
Angajații Metrorex vor salarii mai mari
Pe lângă cerințele sindicale legate de condiții de muncă, solicitările de majorare salarială au atras atenția conducerii Metrorex, care analizează acum impactul financiar.
În cazul în care nu se va ajunge la un consens, USLM ar putea organiza o grevă generală în aproximativ trei săptămâni de la încheierea termenului de negociere, punând presiune pe companie și autorități să identifice soluții viabile.Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
Citește și: Anunț pentru pensionarele din țară. Cum arată calendarul pensiilor pentru luna decembrie
„Ne-am certat, ei tot că nu, şi le-am mai dat o şansă până pe 31 octombrie să mai negociem. Dacă nu, ne apucăm de ce ştim mai bine, de bătaie, de ieşit în stradă, de luptă sindicală, pentru că nu se poate. Atunci când are o lege care spune să-ţi ia drepturile ţi le ia şi atunci când are o lege care îi obligă să dea drepturi uită să ţi le dea. Noi nu ne certăm pe prostii, noi vrem banii care ni se cuvin, pe care sunt obligaţi de lege să ni-i dea: adică o indexare nu e o creştere salarială, e o indexare cu rata inflaţiei şi cu salariul minim european cu care ne lăudăm atât de tare când ne ducem la OCDE la nivel european, şi când este să le dăm la cetăţeni, la salariaţi, uităm să-l dăm.
Avem o lege care spune că statutul personalului feroviar are un anumit nivel de salarizare în funcţie de salariul minim brut pe economie. Atâta timp cât ăla a crescut cu 1.050 de lei, trebuia să ne crească cu 1.050 de lei şi nouă. Prin faptul că le plafonează, înseamnă că noi rămânem femei de serviciu cu sistemul personalului feroviar calificat”, a spus preşedintele Unităţii Sindicatul Liber Metrou (USLM), Marian Artimon, potrivit sursei citate.
Astfel, Metrorex se confruntă cu un moment delicat, în care este necesar un echilibru între a răspunde nevoilor angajaților și a menține funcționarea serviciului esențial de transport public din Capitală.
„Trebuie să identificăm care este impactul, sunt tot felul de la analize făcute la nivelul nostru, o să le facem şi cu dânşii, vom vedea impactul financiar. Deocamdată nu aş putea spune că există un anumit procent de creştere sau ceva.(...) Deocamdată nu cunoaştem nici la acest moment politica salarială ce va fi introdusă în legea bugetului de stat pe 2025. Încă purtăm discuţii şi vom vedea care este procentul”, a adăugat Mariana Miclăuș.