Clătitării sunt aproape la tot pasul. Cu ce te poți deosebi de competitori? Printr-un ambalaj cu design care iese în evidență pentru clătite. Aici discutăm despre importanța aspectului!
Reclama este nespus de importantă pentru orice afacere de succes, iar acest lucru nu e un secret. Nu e nici secret că designurile unice și de efect sunt elementul cheie al unei reclame eficiente. Din ce în ce mai mulți antreprenori realizează că un ambalaj pentru clatite (sau orice alt preparat) ce are un design atractiv sporește vizibilitatea brandului și aduce profit.
Iar, atunci când brandul devine recognoscibil mulțumită ambalajelor, ajungem la profituri mai mari, decât, să zicem, un competitor care ar aborda aproape aceleași tactici de marketing, dar fără ambalaje personalizate.
Deci, chiar dacă îți faci reclamă pe social media și ai produse excelente, vei avea nevoie să creezi o imagine ușor identificabilă și cu această unealtă de marketing. În industria alimentară, competiția e acerbă și nu este îndeajuns să te menții doar pe linia de plutire.
Cum funcționează?
Clientul potențial vede o altă persoană care se delectează cu clătite de la localul tău și observă inopinat ambalajul. Șansele să i se facă poftă cresc. Așadar, dacă dorește o porție de clătite, iar tu ai un competitor în vecinătate, clientul va alege localul tău datorită faptului că a văzut la altcineva ambalajul respectiv.
De ce? Pentru că mulți gândesc astfel: “dacă e bun pentru celălalt, e bun și pentru mine” sau “dacă el a ales acel lucru, trebuie să fie gustos.” De aici, pornește o întreagă tactică de marketing și motivul pentru care influencerii sunt o modalitate eficientă de a-ți propulsa popularitatea, indiferent de calitatea produsului.
Desigur, ambalajul trebuie neapărat să aibă același limbaj vizual ca și localul tău. Dacă ambalajul clătitei e roz, iar tu ai branding predominant albastru, nu vei crea această conexiune. În această nișă de marketing, totul stă în câteva lucruri importante:
- Psihologia consumatorului
- Design (fonturi atrăgătoare, forme prietenoase, aspect echilibrat, teoria culorii etc.)
- Forma ambalajului
- Textură: materialul ambalajului, greutate, sunetul
- Sustenabilitate ambalajelor
- Alți factori influențatori: miros, timp, nostalgie locație ș.a.m.d.
Așadar, totul are loc la nivel subconștient, iar matematica din spatele alegerii clienților este, realmente, un atât un joc de șansă, cât și persuasivitatea vizuală a brandului, care poate înclina procentajele în favoarea ta. Ambalajele, deși nu cântăresc mult fizic, au o greutate mare în toată această formulă. Și uite așa, un mic ambalaj poate să-ți câștige un client fidel și să-ți aducă mai multe profituri pe termen lung.
Lumea marketingului este de-a dreptul fascinantă, plină de riscuri calculate și decizii care să influențeze fiecare detaliu de gândire al oamenilor. De aceea, merită să investești atât în ambalaje de calitate, cât și în designul lor și al brandului tău.
Acestea fiind spuse, sperăm că acest mic insight îți poate oferi destule motive să investești și mai mult în imaginea ta, sau să iei acest lucru în considerare dacă nu ai făcut-o până acum. Prima impresie este totul, iar ambalajele sunt cartea de vizită al oricărui local.