Codul Rutier 2025 introduce o serie de schimbări esențiale care vor influența comportamentul șoferilor din România, printre care se numără și interdicția pentru tinerii sub 21 de ani de a conduce vehicule puternice.
Noul Cod Rutier aduce schimbări semnificative pentru tinerii sub 21 de ani
Conform noilor reglementări, aceștia nu vor mai avea voie să conducă mașini cu o putere mai mare de 100 de cai putere (100 CP), respectiv 75 kW pentru vehiculele electrice, până când nu vor atinge vârsta de 21 de ani sau nu vor avea o experiență de condus de cel puțin un an.
Potrivit ciao.ro, această măsură face parte dintr-un proiect de lege care vizează siguranța rutieră și protecția tinerilor șoferi. De asemenea, Codul Rutier 2025 prevede majorarea punctului de amendă, ceea ce înseamnă că sancțiunile vor fi mai costisitoare pentru cei care încalcă legea. În plus, sunt în pregătire și alte reglementări care ar putea afecta toți șoferii, dacă vor fi aprobate.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
Citește și: Anunț pentru femeile din țară! Casa Națională de Pensii Publice anunță cine va ieși mai devreme la pensie
Traficul va fi monitorizat pe baza unor radare fixe
Un alt punct important al modificărilor din Codul Rutier 2025 este legat de tehnologia utilizată pentru monitorizarea traficului. Au fost instalate mai multe camere de viteză pe autostrăzile A1 și A2, dar și pe Drumul Național 2 (DN2). Aceste radare fixe înregistrează încălcările legii, iar amenzile sunt trimise acasă șoferilor care depășesc limita de viteză.
Un ofițer de poliție analizează imaginile și emite sancțiunile corespunzătoare, notează sursa menționată anterior.Citește și: Cresc amenzile de la 1 ianuarie 2025. Taxe și impozite mai mari pentru români
Mai mult, o nouă prevedere legală le permite autorităților să amendeze șoferii și pe baza imaginilor video. Dacă un conducător auto este filmat de o cameră de bord sau de orice alt dispozitiv în timp ce încalcă legea sau comite o contravenție rutieră, Poliția poate să-i aplice sancțiuni chiar și fără a fi surprins în mod direct de agenții de circulație.
Aceste modificări au scopul de a crește siguranța pe drumurile publice și de a reduce numărul accidentelor rutiere, în special în rândul tinerilor șoferi și al celor care nu respectă limitele de viteză.