Tânărul de 24 de ani obișnuia să filmeze clipuri de genul „Mukbang” pe care le urca pe platforma TikTok și în care se filma în timp ce consuma multă mâncare. Destinul i-a fost însă unul tragic, deoarece a murit din cauza complicațiilor legate de obezitate, transmite nypost.
Un tânăr TikToker din Turcia a murit din cauza obezității
Efecan Kultur, un tânăr de 24 de ani cunoscut pe platformele de socializare, în special pe TikTok, pentru fluxurile sale „mukbang”, a murit din cauza complicațiilor legate de obezitate. În acest tip de video, utilizatorii se filmează în timp ce consumă cantități mari de mâncare. Kultur, originar din Turcia, a decedat pe 7 martie, după ce a petrecut trei luni în spital, fiind grav afectat de probleme de sănătate cauzate de excesul de greutate.
Ultimul său videoclip pe TikTok, în care apărea într-un mukbang, a fost postat pe 15 octombrie, iar în acel moment, tânărul anunțase că încearcă să urmeze o dietă.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
Citește și: Anunț pentru femeile din țară! Cine beneficiază de carduri de energie în 2025 și când vor fi încărcate
Ulterior, Kultur a încetat să mai posteze pe rețelele sociale, iar ultimele imagini îl surprind pe acesta complet imobilizat la pat și aflat sub îngrijirea medicală. Într-o postare ulterioară, Kultur a publicat o fotografie cu el și îngrijitorii săi, inclusiv cu mama sa, alături de un mesaj care spunea „Cultul familiei”. Mama sa a murit anul trecut, iar tânărul a fost afectat emoțional de această pierdere, iar starea sa de sănătate s-a deteriorat semnificativ în urma unor vânătăi și dificultăți de respirație.
Guvernul turc a luat măsuri după moartea tiktokerului
Decesul lui Efecan Kultur a atras atenția autorităților din Turcia, care au folosit această tragedie pentru a atrage un semnal de alarmă asupra pericolelor reprezentate de trendul „mukbang”, în special în rândul tinerilor.
Guvernul turc, condus de Recep Tayyip Erdogan, a anunțat că lucrează la elaborarea unei legislații care să limiteze accesul minorilor la rețelele sociale, în special celor sub 16 ani, ca parte a unui efort mai amplu de protejare a tinerelor generații.