Declarația sa, plină de observații critice la adresa televiziunilor de știri, punctează o realitate surprinzătoare: pentru prima dată în istoria țării, un candidat care a fost ignorat aproape complet de televiziuni a reușit să câștige primul tur al alegerilor.
Reacția lui Dan Negru după ce Călin Georgescu a ieșit numărul 1 în primul tur al alegerilor prezidențiale
Dan Negru consideră că acest rezultat reprezintă un moment de cotitură nu doar pentru România, ci și pentru peisajul media internațional.
Observația lui scoate în evidență o schimbare majoră în dinamica influenței mass-media: deși România are mai multe televiziuni de știri naționale decât țări mari precum Franța, Germania sau Spania, acestea par să-și fi pierdut capacitatea de a influența electoratul.
„E prima dată în istoria României când un candidat ignorat de televiziuni câștigă primul tur al alegerilor prezidențiale. E o lecție care dă fiori și televiziunilor mondiale! Mirarea analiștilor TV arată eșecul televiziunii, dar și nepriceperea angajaților,” a transmis Dan Negru pe rețelele sociale.
Cum arată viitorul televiziunilor de știri în România prin ochii prezentatorului
Previziunile lui Dan Negru sunt pesimiste pentru viitorul televiziunilor de știri din România.
Acesta crede că multe dintre ele nu vor supraviețui în forma actuală și că vor trebui să se reinventeze, îndreptându-se mai mult spre divertisment sau formate de tip „news-entertainment.”Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
Citește și: Pensionarele vor primi 375 de lei, pe lângă pensie, în luna decembrie. Cine beneficiază de această sumă?
Rezultatul acestui tur prezidențial sugerează, în opinia lui Dan Negru, că asistăm la o schimbare fundamentală în peisajul media: puterea televiziunilor este în declin, în timp ce alte canale de comunicare, cum ar fi rețelele sociale sau platformele digitale, câștigă teren.
„ChatGPT zice că România are mai multe televiziuni de știri naționale decât Franța, Spania sau Germania. Degeaba, dacă n-au nicio influență.
Mi-am amintit cum un om cu bani era mereu întrebat de apropiații lui la ce i-a folosit să-și facă o televiziune cu știri. Niciun candidat susținut de televiziunea lui nu a câștigat. Referendumurile pe care televiziunea lui le susținea au picat și ele. Candidații la alegerile locale au căzut și ei. Până și patronul „a picat” într-un moment, deși îl „apărau” analiștii. Și nici profitul nu era atrăgător… Și atunci, la ce bun?
Să câștigi un tur prezidențial fără să apari la TV e noua orânduire media, la care analiștii TV încă se uită ca la poarta nouă.
Pentru că asta-i soarta boului: vițel, adult, să stea la poarta noului, nițel mai mult”, a mai transmis acesta.