Recunoaștere facială pentru angajații din Senatul României. Măsura care a creat controverse deoarece nu se vor mai putea ponta de la distanță

Author: Bianca Vidoi
Actualizat: 27 feb 2025, 10:06

Senatul României

Sursa: Facebook Senatul României

S-a decis implementarea unui nou mod de acces pentru angajații Senatului României, prin recunoaștere facială.

Decizia Senatului României de a se realiza accesul angajaților prin intermediul recunoașterii faciale a creat nenumărate controverse în rândul senatorilor. Aceștia nu se vor mai putea ponta de la distanță, astfel nu vor mai putea să lucreze de acasă. 

Recunoaștere facială pentru angajații din Senatul României

Senatul României dorește să implementeze un mod mai aspru de acces al angajaților, mai exact prin recunoaștere facială. Această cerință a fost făcută de Ilie Bolojan, actualul președinte interimar al României, pentru a verifica angajații Senatului României. Principala problemă pe care au evidențiat-o senatorii a fost legată de normele GDPR, regulamentul european privind viața privată.

Pentru a rezolva problema, Senatul României a decis ca recunoașterea facială să nu se realizeze prin scanare, la intrarea și la ieșire, ci cu ajutorul angajaților Serviciului de Protecție și Pază.

Fiecare senator va primi carduri de acces, iar la intrarea în Senatul României vor fi instalate „câte două sisteme de acces cu card RFID (carduri PCV Mifare), unul pentru intrare și unul pentru ieșire.”, a explicat memorandumul adresat secretarului general Mario Oprea, potrivit libertatea.ro.

Senatul României
[Sursa: Facebook Senatul României]

Citește și: Nicolae Ciucă a demisionat din funcția de senator. Primele declarații ale fostului lider PNL

Nu se poate pune problema cozilor la sistemele de acces, deoarece timpul de răspuns la citirea unui card și înregistrarea în sistem a evenimentului de acces se realizează în mai puțin de 0,5 secunde. Acest sistem va cuprinde până la 700 de cartele de acces, alături de licențele necesare și poate ține minte 5.000

de utilizatori unici și 20.000 de evenimente în lipsa comunicării cu serverul.

Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12

Citește și: Ce se întâmplă cu Andreea Raicu? Vedeta a postat un videoclip în care a explicat motivul pentru apariția burticii suspecte: “Când vrei să vezi cum ar arăta hainele noastre pe gravide."

Fiecare angajat al Senatului României va fi nevoit astfel să valideze cardul de acces la intrarea și la ieșirea din Senat, timp în care angajații Serviciului de Protecție și Pază vor verifica dacă persoana care validează cardul este cea care deține cardul. În caz contrar, angajații Serviciului de Protecție și Pază vor fi nevoiți să retragă cartela și să îi interzică accesul. Pentru a se realiza această schimbare vor fi realizate și diferite modificări în regulamentul de acces și ROF.

Măsura a creat controverse deoarece nu se vor mai putea ponta de la distanță

Această nouă modalitate de acces a angajaților din Senatul României le va permite senatorilor să lucreze de acasă, fiind posibile autentificări la distanță. Aplicația le va oferi angajaților și posibilitatea de a solicita învoiri și concedii. Cu toate acestea, angajații Senatului României nu sunt mulțumiți de această modificare, deoarece în memorandum este precizat că angajații al căror pontaj este predefinit la 8 ore conform contractului nu vor fi afectați de validările de acces.

Senatul României
[Sursa: Facebook Senatul României]

„Unii vor fi exceptați. Pontaj de 8 ore, indiferent de validări”, scoate în evidență o angajată.

„Da, așa am înțeles și eu, că doar fraierii sunt pontați pe validări, pilele politice sunt exceptate”, menționează un alt angajat al Senatului, potrivit libertatea.ro.