Parca ar fi mai ieftin sa mutam Brasovul mai spre Bucuresti! Teoretic, daca buldozerele vor intra anul acesta pe santier, in 4 ani ar trebui sa ajungem de la Comarnic la Brasov pe autostrada. Din acest punct va incepe autostrada Comarnic Brasov. O investitie de aur, daca este sa analizam costurile de constructie si cele de intretinere. Uite-asa ne dam seama ca fiecare kilometru din aceasta ruta va costa o mica avere.
Ba o avere chiar mare. Dar, sa privim mai atent cifrele. Toate dintr-un raport oficial al Ministerului Transporturilor. Aproximativ 1,8 miliarde de euro pentru construirea celor 53 de kilometri de autostrada. Plus 325 de milioane de euro, an de an, pentru intretinerea drumului. In 26 de ani, autoritatile sunt gata sa cheltuie 8,5 miliarde!
Tinand cont de costurile autostrazii-minune, ne intrebam: n-or exista si solutii mai ieftine? Una dintre ele ar putea fi stramutarea autostrazii.
In acelasi raport al celor de la Ministerul Transporturilor se ofera o solutie mai ieftina. Doar 2,7 miliarde de euro pentru constructie si intretinere, dar, cu o conditie. Banii sa fie disponibili astazi si sa fie transferati imediat in conturile constructorilor.
##VIDEO130649##
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
Viitoarea autostrada Comarnic-Brasov va fi construita intr-o zona de munte si va avea 3 tuneluri la Sinaia, Busteni, Predeal.
Aproximativ 34 de milioane de euro va costa fiecare kilometru. La care se adauga peste 6 milioane de euro, pe an, pentru fiecare kilometru, lucrari de intretinere.Cei de la Transporturi au dorit sa ne demosntreze ca aceste costuri sunt foarte mici, in comparatie cu ce se intampla in restul Europei. Ne-au dat ca exemplu o portiune din autostrada spaniola M30. 27 de kilometri care i-au costat pe iberici 43 de milioane de euro pe kilometru.
Atentie, insa! Din cei 27 de kilometri, 25 erau numai tuneluri. Iata si explicatia costurilor uriase. La noi, din cei 53 de kilometri, cele 3 tuneluri insumeaza numai 10 kilometri.
Si, daca tot vorbim de costuri, iata si alte exemple! Pentru cei din Bahrain a fost mai ieftin sa construiasca un... circuit de Formula 1. Au dat numai 150 de milioane, nu miliarde de dolari, nu euro.