Ministerul Transporturilor și-a propus să îmbunătățească oferta de transport din România, motiv pentru care s-a luat decizia de a achiziționa încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat că sunt mai multe motive pentru care autoritățile au hotărât să cumpere trenuri electrice și a făcut precizări în legătură cu traseele pe care vor funcționa aceste trenuri.
20 de trenuri electrice de lung parcurs vor ajunge în România. Cât costă această investiție?
Într-o postare pe contul personal de facebook, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că s-a luat decizia de a cumpăra alte 20 de trenuri electrice de lung parcurs. Licitația va fi derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară prin PNRR și are o valoare estimată la 180 de milioane de euro. La această sumă se vor adăuga și costurile întreținerii și reparațiilor, adică încă 270 milioane de euro.
Ministrul Sorin Grindeanu a precizat că decizia de a cumpăra noi trenuri electrice are ca scop îndeplinirea mai multor obiective, după cum urmează:
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
Citește și: Pensionarele vor primi 375 de lei, pe lângă pensie, în luna decembrie. Cine beneficiază de această sumă?
- Îmbunătățirea ofertei de transport prin creșterea numărului de trenuri pe rută și pe zi, corelat cu introducerea unei frecvențe predictibile
- Asigurarea unor legături directe și rapide între marile orașe ale României
- Punerea în valoare a investițiilor de modernizare derulate pe întreaga rețea feroviară TEN-T de pe teritoriul României
- Susținerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS/ ETCS
- Asigurarea unor servicii de transport feroviar de călători care să respecte Standardele Tehnice de Interoperabilitate.
- Înlocuirea tracțiunii diesel cu una electrică.
Pe ce rute vor circula noile trenuri și care sunt caracteristicile lor?
Cele 20 de trenuri electrice care vor ajunge în România vor circula cu o viteză maximă de 200 km/h, vor avea 160 de locuri pe scaune, la casa întâi și la clasa a doua și vor asigura deplasări de lung parcurs confortabile.
Iată care sunt traseele pe care vor circula trenurile electrice:
- Oradea- Cluj Napoca- Sighişoara- Braşov;
- Cluj Napoca- Alba Iulia- Simeria (Deva)- Târgu Jiu- Craiova- Calafat;
- Braşov- Sfântu Gheorghe- Miercurea Ciuc- Bacău- Iaşi;
- Braşov- Sfântu Gheorghe- Miercurea Ciuc- Bacău- Suceava;
- Galaţi- Mărăşeşti (Focşani)- Bacău- Iaşi;
- Galaţi- Mărăşeşti (Focşani)- Bacău- Suceava;
- Galaţi- Brăila- Constanţa- Mangalia;
- Iaşi- Bacău- Mărăşeşti (Focşani)- Barboşi (Galaţi)- Brăila- Constanţa- Mangalia;
- Suceava- Bacău- Mărăşeşti (Focşani)- Barboşi (Galaţi)- Brăila- Constanţa- Mangalia;
- Giurgiu- Bucureşti- Ciulniţa (Slobozia)- Călăraşi.
Citeste si: Plan roșu de intervenție la stația de metrou Piața Romană. Sute de oameni au fost evacuați