Românii consumă aproximativ 25 de litri de vin pe an, din producții locale. România ocupă locul 13 în lume în ceea ce privește consumul de vin.

Autor: Cristina Mocanu
Actualizat: 18 oct 2023, 04:30

România ocupă locul 13 la consumul de vin în lume.

Sursa: https://pixabay.com/

Românii consumă anual aproximativ 25 de litri de vin.

România ocupă locul 13 la consumul de vin în lume. Mai exact, un român consumă 25 de litri de vin din producție proprie.

Românii consumă anual 25 de litri de vin

România ocupă locul 13 în lume la capitolul consum de vin și este al șaselea mare producător al Europei, potrivit datelor Organizației Internaționale a Viei și Vinului. Asta înseamnă că, anual, un român consumă în medie circa 25 de litri de vin din producție proprie.

În România exista 250 de crame active, iar cea mai mare parte a producției de vin românesc, în proporție de peste 90%, rămâne pe piața internă, consumatorul român preferând producțiile autohtone în detrimentul celor de import.

Citește și: Cum prepari 3 tipuri diferite de ceai? Informații utile

Vinul alb este preferatul românilor

Cel mai consumat vin pe plan local rămâne cel alb, reprezentând aproximativ jumătate din cantitatea consumată, iar pe plan secund în preferințele românilor se situează vinurile roșii- 30%, fiind urmate de cele

rose (20%). Vinul rose a cunoscut o evoluție semnificativă în ultimii 5 ani, datorită prospețimii, aromelor sale, dar și prin prisma asocierii cu sezonul estival și anumite preparate culinare.

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Românii preferă vinul demisec și demidulce, acestea fiind cel mai des consumate.

De asemenea, nivelul de vânzare al vinurilor de import a crescut subtil, de la 3% la 5% în ultimii 5 ani, restul consumului fiind atribuit vinurilor locale, principalele zone de desfacere pentru acestea regăsindu-se în retail și HoReCa. Cel mai mare canal de vânzare îl reprezintă marile lanțuri de magazine, fiind foarte atractiv pentru producători, multe dintre acestea dezvoltând programe și proiecte ce pun un accent puternic pe vinurile românești, în timp ce magazinele specializate sunt o nișă pentru clienții cunoscători, pe

de o parte, și pentru micii producători, cu volume mai reduse, pe de altă parte.

Citește și: Adevărul despre ridichea neagră cu miere. Ce efect are, de fapt, asupra sistemului imunitar

Robert Băicoianu, Director de vânzări Culturi Speciale în cadrul BASF Agricultural Solutions România este de părere că: “HoReCa se distinge însă prin numeroasele evenimente de promovare a vinului, menite să cultive mai mult know-how în rândul consumatorilor, de la informații despre obținerea vinului, la tehnologia de producție, dar și despre elementele specifice zonei din care provine.

În ultimii doi ani, pe fondul pandemiei, vânzarea din segmentul HoReCa s-a redus dramatic, consumatorul român orientându-se aproape exclusiv spre canale de vânzare online și retail. Odată cu această schimbare de comportament, se remarcă și o creștere evidentă a consumului de vin acasă”.

Acesta a mai adăugat că într-o industrie care nu era tocmai deschisă spre acest canal de vânzare, online-ul a crescut masiv, iar producătorii au trebuit să accepte această tranziție, să învețe noile mecanisme și să se adapteze.

Care sunt noile tendințe în materie de consum

Principala tendință în ceea ce privește consumul de vin este trecerea spre vinurile seci, demiseci și spre cele rose.

Robert Băicoianu a declarat că: „Având în vedere orientarea către o agricultură sustenabilă, dar și sprijinul financiar oferit de stat, ne așteptăm la o creștere a producției și a consumului de vin bio. Mai ales că. din punct de vedere organoleptic, vinurile bio nu sunt cu nimic mai slabe calitativ decât vinurile obținute prin metodele clasice.”

Sursă: hotnews.ro