De foarte multe ori, casele teritoriale de pensii întâmpină cazuri în care pensionarii nerezidenți nu trimit în fiecare an certificatul de viață completat și semnat.
Ce este certificatul de viață
Certificatul de viață reprezintă un act foarte important la nivel administrativ, întrucât, prin acesta, poate fi verificată existența pensionarilor, dar și dreptul lor la pensia de stat.
Consecința pe care trebuie să o suporte cei care nu transmit respectivul document este una foarte aspră. Dacă un cetățean care și-a adus contribuția la sistemul românesc de pensii se mută într-o altă țară și nu furnizează certificatul, plata pensiei în țara de reședință va fi întreruptă.
Respectarea întregii proceduri și a termenelor limită impuse este esențială pentru a asigura fluxul neîntrerupt al plăților pensiilor. Acest demers administrativ garantează că beneficiarii nerezidenți continuă să primească pensiile în mod eficient în țara de reședință.
„Pentru a se evita efectuarea unor plăţi necuvenite către beneficiari nerezidenţi în România, a căror situaţie s-a modificat, cu efecte asupra obligaţiei casei teritoriale de pensii competente de a achita drepturile de pensie şi/sau alte drepturi care se stabilesc şi se plătesc de către casele teritoriale de pensii, se va utiliza certificatul de viaţă ca şi instrument de verificare administrativă”, se arată pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Citește și: Anunț important pentru milioane de pensionari. Ministrul Muncii anunță când vor avea loc primele majorări
Certificatul de viață poate fi completat în format electronic
Demersul obținerii, completării și trimiterii acestui act nu este unul complicat. Certificatul trebuie doar descărcat, completat cu datele cerute, semnat și, ulterior, transmis conform procedurii.
Certificatul de viață poate fi descărcat de pe site-ul oficial al Casei Naționale de Pensii Publice, fiind disponibil în mai multe variante lingvistice, în funcție de țara în care te-ai mutat.
„Beneficiarul nerezident are obligaţia de a completa Partea B a certificatului de viaţă, în faţa unei autorităţi legale de pe teritoriul statului de şedere permanentă şi de a-l transmite casei teritoriale de pensii competente până la data menţionată în partea A”, mai transmite Casa Națională de Pensii.