Românii vor primi, începând cu data de 1 ianuarie 2024, 500 de lei, direct pe card. Luni, 10 octombrie, a apărut hotărârea Guvernului 1.154/2022, care conține norme metodologice de aplicare a unei alte prevederi: Legea nr. 196/2016.
Ce trebuie să facă românii, pentru a intra în posesia celor 500 de lei
Începând cu data de 1 ianuarie 2024, sistemul de ajutoare sociale va avea parte de schimbări foarte mari.
Săptămâna aceasta, Guvernul stabilește mai multe detalii în legătură cu venitul minim de incluziune, unde se va încadra și lista cu persoanele care vor beneficia de acest ajutor, dar și modalitatea prin care se va putea cere suma de 500 de lei.
Venitul minim de incluziune garantat este o sumă de bani care reprezintă, de fapt, un ajutor social.
Citeste si: Veste uriașă pentru români! Se dau 3.000 de lei de persoană! Cine poate beneficia de bani
Așadar, cei 500 de lei vor intra în posesia persoanelor sau a familiilor singure, al căror venit este mai mic decât nivelul lunar al venitului mediu garantat ce este stabilit prin ordonanța de urgență.
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
Cuantumul lunar al Venitului Minim Garantat se stabilește, raportându-se la indicatorul social de referință ISR, valoarea acestuia fiind stabilită, prin lege, la valoarea de 525,50 RON.
Cum se calculează nivelul venitului minim de incluziune
- Persoană singură- 0.283 x ISR= 149 lei,
- Familia formată din 2 membri= 0.510 x ISR= 268 lei,
- Familia formată din 3 membri= 0.714 x ISR= 376 lei,
- Familia formată din 4 membri= 0.884 x ISR= 465 lei,
- Familia formată din 5 membri= 1.054
În cazul familiilor cu mai mult de cinci membri, ajutorul social se mărește, pentru fiecare persoană, cu 0,073 x ISR.
La primăriile localităților în care fiecare persoane își are reședința, vor fi depuse: declarația pe propria răspundere, cererea, actele care doveditoare despre componența familiei, actele care atestă veniturile câștigate.
Mai mult decât atât, pentru ca cererea pentru cei 500 de lei să fie solicitată, la domiciliul fiecărei persoane care va depune cererea, se va realiza o anchetă.
Citeste si: Românii vor avea de plată deodată 2- 3 facturi la energia electrică! Ce se întâmplă în perioada următoare
De asemenea, la fiecare trei luni, titularul ajutorului social va trebui să depună, tot la primărie: declarație pe proprie răspundere despre componența familiei, declarație pe proprie răspundere despre veniturile obținute, adeverință ce se eliberează de autoritatea competentă în ceea ce privește veniturile realizate supuse impozitului pe venit.