Românii vor avea buletine electronice până la finalul anului 2023. Cine va suporta costul modificărilor aferente

Autor: Andreea Buinoschi
Actualizat: 11 ian 2023, 09:58

Noile cărți de identitate vor ajunge la bucureșteni până la finalul acestei veri

Sursa: playtech.ro

Românii vor primi, în decursul anului curent, buletine electronice. Ministerul Afacerilor Interne a pus, în dezbatere publică, un proiect de act normativ ce propune o serie importantă de modificări în ceea ce privește Ordonanța 97/2005.

Românii vor avea, până la finalul anului 2023, buletine electronice. Lucian Bode, ministrul de Interne, a declarat că noile cărți de identitate vor ajunge la bucureșteni până la finalul acestei veri, în timp ce, în celelalte județe și municipii, vor ajunge până la finalul anului curent.

Românii vor avea buletine electronice

Începând cu anul 2024, nu vor mai fi emise cărți de identitate în format actual, iar statul va fi cel care va suporta costul buletinelor electronice.

Banii vor veni din fondurile alocate prin PNRR, fiind vorba de o sumă de 200 de milioane de euro.

Obiectivul investiției este atingerea unui număr de 8,5 milioane de români pentru care să se elibereze noile buletine electronice.

Proiectul pilot din județul Cluj a adus un cost în valoare de 67 de lei pentru eliberarea unei cărți de identitate electronice.

Citește și: Ce români vor primi voucherul de energie în valoare de 1.400 de lei și de ce documente au nevoie. Suma va fi acordată în două tranșe

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Schimbările propuse de Ministerul Afacerilor Interne:

  1. Contravaloarea buletinelor electronice emise pentru persoanele cu vârsta de peste 14 ani este asigurată din fonduri alocate de la bugetul de stat sau din fonduri externe nerambursabile, în condițiile și limitele impuse prin hotărârea de Guvern,
  2. Prin hotărârea prevăzută anterior, se va stabili inclusiv mecanismul de asigurare a contravalorii buletinului electronic.

Ce date vor fi imprimate pe cip

Fiecare carte de identitate electronică va avea un cip, iar locul nașterii va fi trecut pe acesta. Adresa de domiciliu urmează să fie trecută pe cărțile de identitate simple, dar nu se mai afla și pe verso-ul buletinului electronic.

Mai mult decât atât, adresa de reședință și adresa de domiciliu urmează să fie stocate pe cip, iar înscrierea adresei de domiciliu doar în suport electronic al noilor buletine se va face cu scopul eliminării obligativității preschimbării CEI, dacă se dorește schimbarea domiciliului.

De asemenea, opțional, și copii cu vârsta mai mică de 14 ani vor putea să aibă buletin electronic, dar este nevoie de o solicitare venită din partea ambilor părinți, a reprezentantului legal sau a organismului privat acreditat ce este destinat cu protecția specială a copilului, separat definitiv sau temporar de părinți, unde locuiește minorul sau a persoanei căreia i-a fost dat copilul în plasament.

Citește și: Cine poate obţine bilete pentru tratament balnear în 2023. Lista actelor necesare

Valabilitatea buletinelor electronice:

  1. 2 ani- pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 și 2 ani,
  2. 4 ani- pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 2 și 14 ani,
  3. 5 ani- pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani,
  4. 10 ani- pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani,
  5. Valabilitate nelimitată- pentru persoanele cu o vârstă mai mare de 70 de ani.