Salariații vor putea avea acces la platforma Revisal pentru a-și descărca adeverința de vechime

Author: Cristina Mocanu
Actualizat: 03 feb 2024, 04:45

Persoanele care sunt angajate vor putea avea acces online la Revisal pentru a-și descărca adeverința de vechime.

Sursa: pixabay.com

Persoanele care sunt angajate vor putea avea acces online la Revisal pentru a-și descărca adeverința de vechime.

A fost adoptată o nouă Hotărâre de Guvern prin care li se dă dreptul angajaților să își descarce adeverința de vechime de pe platforma Revisal.

Salariații vor avea acces pe platforma Revisal

Conform HG 1.164/2022  care a fost adoptat ca urmare a Legii nr. 144/20022 se stabilește că, pentru a avea acces online salariații sau foștii salariați, vor trebui să obțină numele de utilizator și parola pentru acces fie prin depunerea documentației fizic, fie online.

Totuși există posibilitatea ca, având o nouă platformă REGES, ca toate cele conținute de HG 1164 să nu se mai aplice- așa că le lăsăm mai jos în această discuție.

Citește și: Veste bună pentru pensionari: Anumite persoane urmează să primească mai mulți bani la pensie. Se cere recalcularea pensiilor speciale

Inspecția Muncii a pus în consultare publică proiectul tehnic al REGES-ONLINE, care va trebui să fie gata până la sfârșitul anului viitor și care va schimba radical experiența utilizatorilor actuali. 

Platforma REGES-ONLINE trebuie să permită înregistrarea și autentificarea utilizatorilor persoane fizice și persoane juridice deopotrivă. 

Astfel că, modulul salariat în noua platformă va presupune următoarele:

- Fiecare persoană fizică, salariat/fost salariat din România, va avea posibilitatea să acceseze sistemul și să își verifice propriile informații privind relațiile de muncă curente/ precedente.Informațiile la care va avea acces salariatul vor fi cel puțin următoarele: contractele de muncă și toate operațiunile conexe privind relația de muncă cu angajatorul (detașări, sporuri, acte adiționale, transferuri, încetări etc.). Dreptul

de acces se va limita la vizualizarea, descărcarea şi tipărirea acestor date, precum şi la generarea online şi descărcarea unui extras din registru.

- „ Se urmărește astfel îmbunătățirea transparenței și asigurarea unui nivel suplimentar de validare a informațiilor introduse de către angajatori direct de la persoane interesate- angajați.

Din punct de vedere funcțional acest modul trebuie să asigure minim:

- Posibilitatea vizualizării informațiilor introduse de către angajatori, minim: o datele introduse din 2006 conform Hotărârii Guvernului nr. 161/2006 vor fi importate în platformă și vor fi accesibile salariaților sub forma unei arhive electronice o datele introduse conform Hotărârii Guvernului nr. 500/2011 și datele înregistrate conform dispozițiilor HotărâriiGuvernului nr. 905 din 2017 – actualul mod de lucru o datele noi introduse de către responsabilii angajatorilor utilizând noul sistem REGES-ONLINE, în timp real.

În momentul adăugării, modificării, corecției datelor privind un contract de muncă în derulare utilizatorul salariat va fi notificat automat de către sistem asupra operațiunii realizate, conform schemei de notificări selectate

- Posibilitatea vizualizării direct din interfața platformei a istoricului modificărilor asupra unei operațiuni realizate de către angajator, cel puțin în ceea ce privește informații de tip modificare și momentul realizării modificării.

Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii

- Posibilitatea de a descărca un extras al datelor introduse de către angajator (i) minim în format .xlsx, .csv, .pdf.

- Vechimea în muncă sau în specialitate poate fi dovedită cu extrasul generat online din registru conform dispozițiilor legale aplicabile

- Se va avea în vedere afișarea în pagina de vizualizare sau de descărcare a extrasului generat online a dispozițiilor legale aplicabile ”, prevede proiectul tehnic.

Citește și: Vouchere de vacanță 2023. Iată ce trebuie să facă românii pentru a nu primi o amendă de 26.000 de lei

Cum vor putea accesa angajații platforma?

HG-ul prevede că obținerea numelui de utilizator și parola pentru registru se va putea face în nume propriu sau prin împuterniciți, dacă dețin o procură specială în acest sens.

Pentru a putea avea acces la platforma Revisal, veți avea nevoie de următoarele documente:

- solicitare scrisă pentru eliberarea numelui de utilizator și a parolei (modelul solicitării poate fi descărcat de la finalul acest articol);

- cartea de identitate, în original sau scanată, dacă documentele se depun online;

- procură specială pentru cererile formulate de persoana împuternicită, în original sau duplicat de pe actul original.

Sursă: avocatnet.ro