Măsurile prevăzute de Ordonanța Austerității 2023 ar urma să ducă la o reducere cu 5,33 miliarde de lei a cheltuielilor de la buget. Proiectul de ordonanță a fost publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor, pentru consultare. Printre măsurile prevăzute de așa-numita Ordonanță a Austerității se numără reducerea cu 10% a cheltuielilor cu bunurii şi servicii în instituţii publice, interdicţia ca acestea să achiziţioneze autoturisme, mobilier şi birotică, dar şi oprirea angajărilor la stat, cu unele excepţii.
Citește și: Bursa de ajutor social pentru elevi în 2023: Câți bani primesc elevii din familiile cu venituri reduse
Ordonanța Austerității 2023, publicată de Ministerul de Finanțe
Ministerul Finanțelor a publicat luni, 8 mai 2023, p roiectul de ordonanță de urgență privind reducerile fiscale- așa-numita Ordonanță a Austerității, ale cărei măsuri ar urma să ducă la o reducere cu 5,33 miliarde de lei a cheltuielilor de la buget.
Ordonanţa prevede, printre altele, și reducerea cu 10% a cheltuielilor cu bunuri şi servicii pentru instituțiile publice. ”Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, au obligaţia de a dispune măsurile necesare în vederea reducerii cu 10% a cheltuielilor aprobate pe anul 2023 la titlul Bunuri şi servicii, exclusiv sumele nerepartizate în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (5) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare”, se arată în document.
Ce prevede Ordonanța Austerității
Printre măsurile prevăzute de Ordonanța Austerității se numără:
Interdicţie pentru instituţii la achiziţionarea de autoturisme, mobilier şi birotică
În proiectul de OUG se stipulează că, în anul 2023, autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, li se interzice achiziţionarea, preluarea în leasing sau închirierea de autoturisme, mobilier şi aparatură de birotică
Suspendarea angajările în instituţiile de stat
Conform documentului, în acest an se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice şi instituţiile publice locale, cu excepţia posturilor unice.
Prin excepţie, ”în cazuri temeinic justificate, prin memorandum aprobat în şedinţa Guvernului se poate aproba organizarea de concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice”, cu justificarea necesităţii şi cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate cu această destinaţie în buget.
În cazul posturilor la care a avut loc deja proba scrisă a concursurilor sau proba practică, procedura poate continua.
Citește și: Pensii 2023: Cum poți verifica online ce vechime în muncă ai?
Personalul care deţine titlul ştiinţific de doctor beneficiază de o indemnizaţie pentru titlul ştiinţific de doctor în cuantum de 50% din nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, care se acordă lunar numai dacă îşi desfăşoară activitatea în domeniul pentru care deţine titlul și dacă are prevăzute în fișa postului
un set de atribuții obiective și cuantificabile care să permită verificarea lunară a modului în care activitatea acestuia este valorificată în mod suplimentar.Numărul de posturi din Cabinete şi Cancelarii, înjumătăţit
Conform proiectului de OUG, numărul maxim de posturi din cadrul cabinetului, respectiv cancelariei este:
a) 9 posturi pentru cabinetul prim-ministrului;
b) 6 posturi pentru cabinetul viceprim-ministrului cu portofoliu, ministrului de stat;
c) 4 posturi pentru cabinetul viceprim-ministrului fără portofoliu;
d) 4 posturi pentru cabinetul ministrului, secretarului general al Guvernului şi şefului Cancelariei Prim-Ministrului;
e) 4 posturi pentru cabinetul ministrului delegat;
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
f) 2 posturi pentru cabinetul secretarului general adjunct al Guvernului, secretarului de stat şi asimilatului acestuia din cadrul ministerelor şi aparatului de lucru al Guvernului şi consilierului de stat;
g) 2 posturi pentru cabinetul conducătorului de organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu rang de secretar de stat;
h) 1 post pentru cabinetul subsecretarului de stat şi asimilatului acestuia din cadrul aparatului de lucru al Guvernului din cadrul ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale.
În prezent, numărul maxim de posturi din cadrul cabinetului, respectiv cancelariei este:
a) 18 posturi pentru cabinetul prim-ministrului;
b) 12 posturi pentru cabinetul viceprim-ministrului cu portofoliu, ministrului de stat;
c) 8 posturi pentru cabinetul viceprim-ministrului fără portofoliu;
d) 8 posturi pentru cabinetul ministrului, secretarului general al Guvernului şi şefului Cancelariei Prim-Ministrului;
e) 8 posturi pentru cabinetul ministrului delegat;
f) 4 posturi pentru cabinetul secretarului general adjunct al Guvernului, secretarului de stat şi asimilatului acestuia din cadrul ministerelor şi aparatului de lucru al Guvernului şi consilierului de stat;
g) 4 posturi pentru cabinetul conducătorului de organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu rang de secretar de stat;
h) 2 posturi pentru cabinetul subsecretarului de stat şi asimilatului acestuia din cadrul aparatului de lucru al Guvernului din cadrul ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
Sursă: news.ro