Florin Lisaru este un om de afaceri român, din Vâlcea, care oferă un salariu de 2.700 de euro pentru șoferi. Acesta susține că nu reușește să găsească pe nimeni care să vrea să se angajeze la firma sa, deși are nevoie de șoferi de tir profesioniști pentru program de zi.
Afaceristul român speră ca un salariu de 2.700 de euro să îi aducă șoferii de care are nevoie
Conform Rotalianul, programul se limitează la doar trei sau patru ore pe zi, iar transporturile nu se realizează pe timpul nopții, așa cum se întâmplă în cea mai mare parte a timpului.
Mai mult decât atât, din cauza faptului că nimeni nu vrea să se angajeze, Florin Lisaru susține că a pierdut, în doar câteva luni, 80.000 de euro.
Așadar, sperând că situația se va îmbunătăți, omul de afaceri oferă, pe lângă salariul de aproximativ 3.000
„Nu mai găsesc personal competent. Aș accepta și începători, dar să aibă dorința de a învăța, să fie serioși. Le dăm chiar și banii înainte. Dar sunt din ce în ce mai puțini cei cu care se poate lucra. Unii vin și-mi spun că vor să stea o lună, apoi să plece.
Citeste si: Dezastru pe o șosea din Cluj- 6 mașini au fost implicate într-un grav accident
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
E o nebunie totală, o criză care a început acum un an și devine din ce în ce mai presantă. Am căutat la început în Italia, apoi și în România, cu anunț online, pe OLX.
Camioanele mele se întorc toate seara la garaj. Avem baie, bucătărie, service. Munca nu e multă, câteodată e de condus chiar 3 sau 4 ore pe zi. Noi nu îi punem pe șoferi la curse extenuante, iar salariile sunt între 2200 și 2800 de euro, așa cum prevede contractul național. Se fac contracte pe timp nedeterminat. Dacă se întâmplă, rareori, să doarmă un șofer pe drum, are asigurată cazarea, 30 de euro pe noapte”, susține Florin.
Omul de afaceri român are peste 30 de angajați
Deși, în prezent, acesta are peste 30 de angajați, volumul de muncă este foarte mare și nu sunt suficienți cei prezenți.
„Am angajați români, 80% cu familia aici în Italia, dar și italieni și macedoneni. Sunt din 2003 în Italia, mi-am adus aici familia. Din 2008 lucrez în sectorul transporturilor. Am început să cresc încet, încet. Apoi, ne-am diversificat activitățile, avem firma de transport, service pentru camioane, platforme de ajutor stradal. Afacerile au mers bine, inclusiv, sau mai ales la începutul pandemiei, în 2020. Șoferi erau, prețul motorinei scăzuse, de muncă era. Apoi, au început problemele”, a mai declarat acesta.