Demersul jurnalistic trage un semnal de alarma in privinta conditiilor precare de infrastructura si de mediu in care muncesc si traiesc peste 65.000 de oameni in Pipera Sud, cel mai mare cartier de afaceri din Romania. De asemenea, campania urmareste sa mobilizeze autoritatile locale responsabile de luarea masurilor necesare pentru imbunatatirea acestor aspecte.
Campania invita cetatenii si societatea civila sa se implice direct prin semnarea petitiei online. Astfel, autoritatile locale responsabile, mai precis Primaria Generala a Municipiului Bucuresti, Primaria Sectorului 2 si Primaria Orasului Voluntari, vor fi obligate sa ia in
Cotidianul Libertatea va publica zilnic, atat online, cat si in varianta tiparita, reportaje, interviuri si stiri ce urmaresc sa investigheze si sa ilustreze situatia actuala din Pipera Sud si felul in care conditiile necorespunzatoare afecteaza vietile celor care lucreaza in cea mai aglomerata zona din Bucuresti.
Initiativa este deschisa si publicului, invitat sa contribuie cu propriile marturii. Imaginile, videoclipurile si povestile sunt asteptate la numarul de WhatsApp +40 0729 729 000 si la adresa de e-mail [email protected]. De asemenea, acesta se poate alatura discutiilor de pe grupul special de pe Facebook.
Campania este completata de un videoclip de promovare. Acesta foloseste drept imn o piesa originala, numita „Bogati fara noblete”, creata de rapper-ul roman AdLitteram special pentru aceasta campanie.
Campania #salvatipipera devine o platforma complexa, ce isi doreste sa porneasca discutii si sa gaseasca solutii pentru o viata mai buna in Capitala Romaniei. Ele privesc direct felul in care traieste o mare parte din populatia tarii, dar influenteaza si imaginea pe care partenerii nostri de afaceri o transmit mai departe.
Pipera Sud este primul agregator de business din Romania, unde au sediul companii ce cumuleaza cifre de afaceri cat 2% din Produsul Intern Brut. Prin contrast fata de performanta sa economica, standardele de viata in cartierul de afaceri sunt improprii. Infrastructura pietonala este deficitara, cea rutiera este depasita, iar transportul public, fie ca vorbim de cel subteran, fie de cel de suprafata, nu este optimizat. Lipsesc elementele de peisagistica si se poate observa cu usurinta ca opiniile arhitectilor urbanisti nu se reflecta in evolutia citadina a celor 170 de hectare din ultimii 29 de ani.