Schimbarea buletinului în 2022. Ce acte sunt necesare pentru un nou buletin

Author: Catalina Giol
Actualizat: 11 oct 2022, 00:25

Acte necesare pentru schimbarea buletinului 2022

Sursa: PixaBay

Buletinul oricărui cetățean din România poate fi înlocuit în diferite cazuri care vizează anumite modificări în viața persoanei în cauză sau anumite incidente care au dus la pierderea actului de identitate. Iată care sunt actele de care ai nevoie pentru eliberarea unui document nou, în funcție de situația care ți se aplică.

Orice persoană domiciliată în România este obligată prin lege să aibă asupra sa în permanență actul de identitate. Acest lucru este necesar pentru identificarea persoanei de către autoritățile specializate în diferite cazuri precum cele care implică accidente, ilegalități sau verificări aleatorii.

Buletinul poate fi schimbat din diferite motive prevăzute de legislația în vigoare, având la bază modificări privind informațiile personale ale cetățeanului care deține actul de identitate. În acest sens, persoana în cauză își poate înlocui buletinul atât în cazul în care își mută domiciliul sau își schimbă numele, cât și în cazul deteriorării, expirării sau pierderii cărții de identitate. Iată care sunt documentele necesare pentru eliberarea unei cărți de identitate noi, în funcție de motivul cererii:

Acte necesare pentru schimbarea buletinului în caz de schimbare a domiciliului

Orice persoană care își modifică domiciliul este obligată să își schimbe actul de identitate, indiferent de distanța pentru care se face mutația.

Acest lucru este necesar în cazul în care persoana în cauză trebuie să fie localizată de către autorități din diferite motive. Iată care sunt documentele de care ai nevoie pentru a-ți elibera un nou buletin după ce s-a efectuat o schimbare a domiciliului:

  • Cererea completată pentru eliberarea noului act de identitate, care se poate descărca AICI;
  • Actul de identitate vechi și cartea de alegător, dacă este cazul;
  • Certificatul de naștere (original și copie);
  • Certificatul de căsătorie, dacă este cazul (original și copie);
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul (original și copie);
  • Certificatul de divorț, dacă este cazul (original și copie);
  • Certificatul de deces al partenerului persoanei care dorește schimbarea buletinului, dacă este cazul (original și copie);
  • Certificatul de naștere al minorilor sub vârsta de 14 ani, dacă este cazul (original și copie);
  • Documente prin care se dovedește adresa de domiciliu (original și copie);
  • Chitanța care reprezintă contravaloarea cărții de identitate.

Cererea pentru eliberarea noului act de identitate
[Sursa: PixaBay]

Citeste si: Românii care nu completează corect formularul digital de intrare în țară riscă amenzi uriașe! Cum se completează corect

Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi

Citește și: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei

Pentru o persoană care locuiește într-un imobil achiziționat pe numele său, lucrurile sunt destul de simple din punct de vedere al actelor, însă documentele suferă mici modificări în cazul în care cetățeanul în cauză nu este proprietarul imobilului. În acest caz, este obligatorie depunerea unei declarații pe proprie răspundere scrisă a proprietarului și, mai mult decât atât, este necesară prezența acestuia, cu propriul act de identitate, în fața lucrătorului de evidență a persoanelor.

Acte necesare pentru schimbarea buletinului în caz de expirare a valabilității

Actul de identitate are o perioadă de valabilitate diferită atât în funcție de vârsta persoanei în cauză, cât și din cauza altor motive, astfel încât perioada până la momentul expirării diferă de la o persoană la altă, astfel:

  • Pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 de ani – 4 ani;
  • Pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani – 7 ani;
  • Pentru persoanele cu vârsta depășind 25 de ani – 10 ani;
  • Pentru persoanele cu vârsta depășind 55 de ani – documentul nu mai expiră;
  • Pentru cărțile de identitate provizorii – 1 an;
  • Pentru vizele de reședință – 1 an, fără să depășească termenul de valabilitate al actului de identitate pentru care este aplicată viza.

Pentru eliberarea unui nou act de identitate în cazul în care se apropie data de expirare a celui vechi, persoana în cauză este nevoită să se prezinte la Serviciul Public Local de Evidență a Persoanelor cu cel puțin 15 zile până la data de expirare de pe buletin, împreună cu un număr de acte importante. Iată care sunt actele necesare schimbării buletinului în caz de expirare:

Citeste si: Noi reguli pentru cei care intră în concediu medical. Ce modificări au apărut în acest an

  • Cererea completată pentru eliberarea noului act de identitate;
  • Declarația pe proprie răspundere și prezența în mod fizic a proprietarului locuinței unde este domiciliată persoana a cărui buletin expiră, dacă este cazul;
  • Certificatul de naștere (original și copie);
  • Certificatul de căsătorie, dacă este cazul (original și copie);
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul (original și copie);
  • Certificatul de divorț, dacă este cazul (original și copie);
  • Certificatul de deces al partenerului persoanei care dorește schimbarea buletinului, dacă este cazul (original și copie);
  • Certificatul de naștere al minorilor sub vârsta de 14 ani, dacă este cazul (original și copie);
  • Documente prin care se dovedește adresa de domiciliu (original și copie);
  • Chitanța care reprezintă contravaloarea cărții de identitate.

Acte necesare pentru schimbarea buletinului în caz de pierdere, deteriorare sau furt

Actul de identitate în format fizic este confecționat dintr-un material subțire de plastic, având dimensiuni relativ mici. Acest lucru face foarte ușoară pierderea sau rătăcirea buletinului, iar în funcție de locul de depozitare al acestuia, el poate fi ușor furat sau deteriorat. Iată care sunt documentele necesare  pentru înlocuirea cărții de identitate într-unul dintre cazurile de mai sus:

Pașaport
[Sursa: PixaBay]

  • Cererea completată pentru eliberarea noului act de identitate;
  • Declarația pe proprie răspundere și prezența în mod fizic a proprietarului locuinței unde este domiciliată persoana a cărui buletin expiră, dacă este cazul;
  • Certificatul de naștere (original și copie);
  • Certificatul de căsătorie, dacă este cazul (original și copie);
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul (original și copie);
  • Certificatul de divorț, dacă este cazul (original și copie);
  • Certificatul de deces al partenerului persoanei care dorește schimbarea buletinului, dacă este cazul (original și copie);
  • Certificatul de naștere al minorilor sub vârsta de 14 ani, dacă este cazul (original și copie);
  • Documente prin care se dovedește adresa de domiciliu (original și copie);
  • Document oficial care certifică și dovedește identitatea persoanei în cauză, care să aibă în componența sa o fotografie (permis de conducere, pașaport, legitimație de serviciu etc.);
  • Chitanța care reprezintă contravaloarea cărții de identitate.

 

Sursă: l ibertatea.ro

 

Taguri: