Începând de astăzi, constatarea amiabilă se va putea face pe telefon, într-un mod mult mai rapid. Constatarea amiabilă se va face pe o aplicație ce va fi conectată la toți asiguratorii RCA.
Constatarea amiabilă se va face pe telefon
De astăzi, 17 octombrie, conducătorii auto care vor fi implicați în accidente din care rezultă doar pagube materiale vor putea face constatarea amiabilă pe telefon.
Aplicația în care se va face constatarea este conectată la toți furnizorii de poliție de asigurare tip RCA, iar numele ei este „Amiabila”. Aceasta se poate descărca atât pe IOS, cât și pe Android.
https://www.amiabila.com/tutorial
După ce șoferii vor descărca aplicația, aceștia vor trebui să introducă datele cu caracter personal, pentru a putea crea contul individual, trebuind să urmeze toate instrucțiunile care vor fi menționate.
În cazul producerii unui accident care este soldat doar cu pagube materiale, șoferul va trebui să introducă în aplicație atât datele sale, cât și pe cele ale celuilalt șofer care a fost implicat.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Aceștia urmează să facă schița accidentului, dar aceasta nu poate fi făcută pe telefoane diferite, ci pe același dispozitiv.
În urma datelor care vor fi introduse, aplicația urmează să genereze trei scenarii posibile în care accidentul s-ar fi putut produce, iar constatarea amiabilă va ajunge la firmele cu care șoferii au încheiat polițele de asigurare RCA.
Șoferii vor fi nevoiți să plătească roviniete mai scumpe
Conform unui proiect asumat de PNRR prin care Uniunea Europeană finanțează șantierele de autostradă din țară, șoferii ar putea ajunge să plătească mai mult pentru roviniete. În prețul acestora, ar putea fi inclusă o taxă de poluare al cărei preț va varia în funcție de vechimea mașinii.
Autoritățile susțin că banii care provin din taxe vor fi folosiți, pentru ca drumurile din România să fie reabilitate.
„Serviciul de tarifare electronică ar trebui să pună la dispoziția acestora echipamente de bord personalizate și o asigurare a funcționalității acestuia, punerea la dispoziție a unor mijloace acceptate pentru efectuarea plății tarifului sau acceptarea unui alt mijloc de plată folosit de acesta, încasarea tarifului, virarea către entitatea care îl percepe, gestionarea relațiilor contractuale în ceea ce privește utilizatorul, securitatea și confidențialitatea în ceea ce privește funcționarea sistemului de tarifare rutieră și nu în ultimul rând protecția datelor cu caracter personal”, a spus Lucian Calmuș, reprezentant CNAIR, potrivit digi24.ro.