Se construiește cel mai lung tunel din România, în valoare de un miliard de lei, care va avea două benzi de circulație și două galerii

Autor: Lavinia Medrea

Se construiește cel mai lung tunel din România, în valoare de un miliard de lei, care va avea două benzi de circulație și două galerii

Sursa: Facebook Sorin Grindeanu

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor din România, a transmis că urmează să fie construit cel mai lung tunel din țară, după ce CNAIR a trimis la ANAP spre validare documentație pentru etapa a doua a licitației Tronsonului Poarta Sălajului - Zalău - Nușfalău.

Sorin Grindeanu , ministrul Transporturilor, a informat, despre Tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfală, faptul că CNAIR a transmis la ANAP spre validare documentația pentru etapa a doua a licitației, din care face parte și Tunelul Meseș (n.r.: Autostrada Transilvania), potrivit evz.ro.

Se pregătește construirea celui mai lung tunel din România

„Cel mai lung tunel din România este cu un pas mai aproape de construcție! CNAIR a transmis la ANAP pentru validare documentația pentru etapa a doua a licitației Tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care include și Tunelul Meseș – Autostrada Transilvania”, a transmis Sorin Grindeanu, pe pagina lui de Facebook. 

Citeste si: Guvernul crește investițiile! Anunțul premierului Nicolae Ciucă

Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

„Cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania are o lungime de 41 de km din care 2,9 km reprezintă tunelul Meseș, cu un cost estimat de aproximativ 1 miliard de lei (fără TVA). Tunelul (forat) va avea două galerii și două benzi de circulație pe fiecare sens. Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km. Contractul, finanțat prin POT 2021-2027, prevede 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor”, a mai precizat Sorin Grindeanu.

Stația CFR Vicșani a fost finalizată. Reparațiile au luat sfârșit 

La finalul săptămânii trecute, ministrul Transporturilor a transmis că reparațiile Stației CFR Vicșani de la granița cu Ucraina au fost finalizate. Grindeanu a mai subliniat și că, de acum încolo, vor fi operaționate alte cinci linii de cale ferată, trei dintre ele cu ecartament larg și 2 linii de cale ferată cu ecartament normal, potrivit informațiilor transmise de evz.ro.

Lucrările de reparații au fost făcute în perioada 28 aprilie- 4 mai 2022, în regie proprie, de Regionala de Cale Ferată Iași. Au fost înlocuite traversele uzate, elementele de prindere, s-a completat cu piatră spartă și s-a făcut buraj.

Citeste si: Vicepremierul Sorin Grindeanu doreste introducerea certificatului verde la locul de muncă cât mai rapid: ''In acest moment, Parlamentul e în vacanţă''

„În acest moment, vagoanele care provin din Ucraina pot fi transpuse mai eficient pe trenurile de marfă românești.Astfel, va crește volumului de trafic de marfă și vor scădea timpii de mutare a mărfurilor din trenurile de pe liniile cu ecartament larg, în trenurile de pe liniile cu ecartament normal”, a ttansmis Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a declarat că, la acest moment, în stația Vicșani funcționează în total 13 linii de cale ferată, care permit operațiuni mai bune de manevră a trenurilor.

Șase linii de cale ferată sunt cu ecartament normal, iar șapte cu ecartament larg.