Românii care vor să intre în posesia indemnizației de handicap anul acesta trebuie să țină cont de câteva regul importante. Așadar, dosarul lor trebuie să cuprindă mai multe documente și să fie depus la sediul Asistenței Sociale al localității de care aparțin.
Se dau peste 400 de lei pentru o categorie de români
Cei care vor să obțină indemnizația trebuie să depună o cerere la Registratura instituţiei şi apoi în Registrul de intrări al Serviciului Evaluare Complexă a Persoanei Adulte cu Handicap, relatează WOWbiz.
Se realizează o programare pentru o evaluare medico-psiho-vocațională, realizată de către specialiștii Serviciului Evaluare Complexă a Persoanei Adulte cu Handicap, de către un angajat al serviciului la depunerea dosarului. Evaluarea este realizată de către un asistent social, medic, psiholog și psihopedagog.
Persoanele care se află în imposibilitatea de deplasare vor fi evaluate acasă de către specialiști.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
Citește și: Veste bună pentru pensionarele din țară! Care sunt veniturile nepermanente care se vor adăuga la pensie
Legea spune că Serviciul Evaluare Complexă Persoane Adulte cu Handicap va da dosarul mai departe, alături de propunerea de încadrare în grad de handicap, Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap, care decide gradul de handicap și/sau orientarea profesională în care se încadrează persoana și eliberează certificatul de încadrare în gradul de handicap.
Citește și: Bugetarii care vor primi mai mulți bani în luna octombrie. Cine face parte din categoria vizată
Ulterior, solicitantul va reveni pentru a lua certificatul de încadrare în grad de handicap cu 60 de zile înainte de data expirării valabilității certificatului anterior.
În anul 2024, indemnizația pentru o persoană adultă cu handicap grav este de 417 lei, iar pentru o persoană adultă cu handicap accentuat este de 317 lei.
Ce acte sunt necesare pentru indemnizația de handicap
- Cerere tip,
- Act de identitate- original;
- Adeverință de salariat- pentru salariaţi- în original; sau decizie de pensionare (indiferent de tipul acesteia- de ex.: pensie limită de vârstă, pensie de urmaș, pensie de invaliditate cu specificarea datei de revizuire, etc. – după caz) şi ultimul talon de pensie- pentru pensionari; sau adeverință de la administrația finanțelor publice- pentru cei care nu realizează venituri- în original;
- Documente medicale necesare evaluării complexe, realizată în conformitate cu criteriile medico-psihosociale emise prin Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse și al ministrului sănătății publice nr.762/1.992/2007 cu modificările și completările ulterioare: Ordinul nr.982/692/2013, Ordinul nr.707/538/2014, Ordinul nr.131/90/2015, respective Ordinul nr. 874/2016.
- Scrisoare medicală- tip, completată de medicul de familie cu bolile aflate în evidență, pentru persoanele care depun dosarul pentru prima dată -în original; (anexă)
- Scrisoare, referat sau certificat medical, de la medicul specialist, cu specificarea diagnosticului, a stadiului bolii şi a stării prezente de sănătate și- după caz- data debutului bolii- în original;
- Alte acte (bilete de ieșire din spital, Analize medicale, Copii fișe dispensarizare)- după caz, în funcție de specificul afecțiunii sau la solicitarea specialiștilor Serviciului Evaluare Complexă.