Disfuncționalitățile acestuia afectează în mod direct pacienții, care nu își pot primi rețetele și concediile medicale în timp util. Medicii și farmaciștii semnalează timpi mari de așteptare și perturbări în activitatea zilnică.
Nu se mai eliberează rețete în spitale
Potrivit personalului medical, principalele probleme cauzate de nefuncționarea SIUI includ validarea și raportarea serviciilor medicale pentru pacienții asigurați, verificarea calității de asigurat, esențială pentru accesarea serviciilor medicale gratuite sau compensate, eliberarea rețetelor compensate și gratuite, dar și emiterea și validarea concediilor medicale, generând întârzieri și dificultăți pentru pacienții care au nevoie de astfel de documente.

„Patronatul Medicilor Specialişti cu Practică Independentă informează publicul şi partenerii din sistemul medical că Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) este nefuncţional, afectând procesarea serviciilor medicale şi a decontărilor prin Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS). Această situaţie generează dificultăţi semnificative în acordarea serviciilor medicale”, au transmis medicii specialişti cu practică independentă, potrivit Realitatea.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
„Astfel, solicităm autorităţilor competente să ia măsuri urgente pentru remedierea problemei şi să ofere soluţii alternative pentru a asigura continuitatea actului medical fără penalizări pentru furnizorii de servicii medicale şi pacienţi. Ne adresăm pacienţilor şi îi rugam să înţeleagă dificultăţile prin care trecem în aceste zile şi care ne afectează în egala măsură”, a mai transmis sursa citată.
Medicii recomandă pacienților să se prezinte la consultații cu documentele necesare pentru a evita blocajele cauzate de nefuncționarea sistemului.
Rețetele se pot elibera doar off-line
În situațiile în care dificultățile tehnice persistă, medicii pot oferi servicii medicale în regim off-line. Conform reglementărilor în vigoare, aceste servicii pot fi raportate ulterior în sistem într-un interval de trei zile lucrătoare, astfel încât pacienții să nu fie afectați grav de problemele informatice.
„Eliberăm reţetele off-line şi vă solicităm înţelegere referitor la timpii de ridicare a acestora. Vă solicităm înţelegere referitor la timpii de aşteptare în cabinetele medicale din cauza duratei mari de semnare şi validare a consultaţiilor şi serviciilor medicale. Solicitam farmaciile sa ajute pacienţii în eliberarea prescripţiilor medicale în sistem off-line urmând ca, în conformitate cu procedurile legale, sa fie validate ulterior”, au mai transmis medicii.