Se modifică legea: Ce se va întâmpla cu persoanele care nu locuiesc la aceiași adresă din buletin?

Autor: Cristina Mocanu
Actualizat: 03 feb 2024, 04:15

Toți cei care nu locuiesc la adresa din buletin trebuie să cunoască care sunt noile modificări aduse legii.

Sursa: Pexels.com

Toți cei care nu locuiesc la adresa din buletin trebuie să cunoască care sunt noile modificări aduse legii.

Persoanele care nu locuiesc la adresa declarată în buletin trebuie să știe ce schimbări noi se au în vedere.

Apar noi modificări pentru persoanele care nu locuiesc la adresa declarată în buletin

Persoanele care nu locuiesc la adresa din buletin trebuie să știe că se au în vedere noi modificări legislative.

Mai exact, noua lege pot afecta în mod direct posibilitatea obținerii unei cărți de identitate în România.

În țara noastră există foarte mulți oameni iau în spațiu persoane la o adresă la care acestea nu stau de fapt. Acest lucru s-a petrecut în momentul în care copiii nu puteau merge decât la școala care le era arondată, în funcție de adresa lor din buletin sau a părinților. Astfel, cu ajutorul noilor modificări, se are în vedere diminuarea acestui fenomen.

Citește și: Taxă pașaport 2023: Cât trebuie să plătim pentru eliberarea unui pașaport biometric sau temporar

Nu vor avea voie să fie înregistrate mai multe persoane la o singură adresă

Conform noii legi se are în vedere să limiteze numărul de persoane care se pot înregistra la aceeași adresă cu buletinul și actul de identitate la maximum 10 persoane. În prezent nu există o limită.

Va fi nevoie să mergeți la evidența populației

Românii care țin în gazdă o persoană care nu are înscrisă în buletin adresa la care locuiește va trebui, pe lângă anunțarea Poliției, să meargă cu persoana respectivă la evidența populației.

În același timp, trebuie să-și dea consimțământul de a o lua în spațiu.

Noua lege va modifica OUG nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români. Se introduce o prevedere suplimentară, care stabilește că „nu poate fi înscrisă în actul de identitate adresa de domiciliu dacă în RNEP (Registrul Naţional de Evidență a Persoanelor) sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă”.

Care vor fi persoanele exceptate de la regulă?

Lege nu se va aplica în cazul deținătorului imobilului de la respectiva adresă și membrilor familiei extinse. Prin familie extinsă se înțelege titularul dreptului locativ, dar și soțul/ soția acestuia, rudele (ale proprietarului sau ale soțului/soției) în linie dreaptă. Precum și cele în linie colaterală până la gradul al patrulea (până la veri primari).

De asemenea, o altă excepție o reprezintă şi altă categorie de persoane fizice. Aici fiind vorba despre cele care nu au act de identitate și sunt internate sau primite spre îngrijire ori găzduire în instituții de ocrotire/centre de servicii sociale sau centre educative.

Citește și: Pașapoarte 2023: Cum se poate face programarea online pe noua platformă a MAI?

De ce acte aveți nevoie pentru eliberarea cărții de identitate?

Actele necesare pentru eliberarea cărții de identitate la 18 ani:

De menționat este faptul că, chiar și pentru cei care au împlinit 18 ani este nevoie de prezența unuia dintre părinți atunci când își depun actele necesare pentru cartea de identitate. Astfel, părintele trebuie să dea o declarație scrisă în fața personalului serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor unde se depune cererea de eliberare a buletinului.

Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

 

- cererea pentru eliberare buletin;

- certificatul de naştere, original şi copie;

- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;

- Declarația unuia dintre părinți ori a unei terțe persoane, din care să rezulte faptul că identitatea declarată în cererea de eliberare a actului de identitate, coroborată cu imaginea preluată ori cu fotografia atașată cererii, aparține solicitantului;

- extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reședință;

- extrasul de carte funciară trebuie să fie obținut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate.

 

Actele necesare pentru schimbarea cărții de identitate expirate

 

- cererea pentru eliberarea actului de identitate;

- actul de identitate; certificatul de naştere;

- certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor; certificatul/hotărârea judecătorească de divorț definitivă/irevocabilă, după caz;

- extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, obținut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii;

- documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.

 

Sursă: capital.ro

 

Taguri: