Secretele agentiei PPC in administrarea campaniilor publicitare

Author: Oana Iosif

Fiecare agentie PPC are secretele sale privind administrarea campaniilor PPC (Pay-Per-Click sau plata pe clic), dar multe dintre acestea se aseamana. Mai jos, iti oferim o lista cu astfel de secrete pe care le pune in practica o agentie specializata in administrarea conturilor PPC.

1. Alegerea cuvintelor cheie care aduc conversii

Pentru a avea conversii trebuie sa stii ce cuvinte cheie trebuie sa contina anunturile tale. Cu siguranta daca ai setat campanii PPC vei spune, da asta fac si este usor. Dar stai, ca nu trebuie sa setezi doar acele cuvinte care crezi tu ca sunt necesare. 

Trebuie sa faci o cautare privind ce cuvinte au cautat potentialii clienti pe categoria ta; care sunt cele mai relevante; sa vezi atunci cand au aparut anunturile tale, ce au cautat potentialii clienti; analizeaza care sunt cuvintele pe care se bazeaza concurenta ta etc.

Dupa aceasta analiza vezi care sunt cuvintele care iti genereaza vanzari, care dintre acestea iti genereaza conversiile setate si ramai cu respectivele cuvinte. 

Vei observa ca atunci cand incepi sa reduci cuvintele cheie, vei avea mai mult control asupra termenilor de cautare. Apoi, vei putea imbunatati costul pe achizitie si alte valori pe care le urmaresti in campaniile Google Ads.

2. Alegerea mesajelor si setarilor anunturilor pentru fiecare tip de campanie

Vizitatorii care provin din diferite canale PPC au intentii de conversie complet diferite. O agentie de marketing online va stii sa faca o diferenta clara pentru fiecare tip de retea sau tip de campanie.

De exemplu: pentru reteaua Google Ads: campaniile de Cautarea (Keyword) sunt pentru cele cu trafic mult mai cald, care trebuie sa satisfaca necesitatea mai rapid, pe cand campaniile de tip Display sunt utilizate de obicei pentru un trafic mai rece, sa starneasca interesul.

Pentru reteaua Facebook: campania trebuie sa fie cu intentie concreta, sa incite.

3. Urmarirea micro-conversiilor

Pentru a imbunatati conversiile trebuie sa analizezi micro-conversiile. Trebuie sa vezi unde s-a oprit clientul, ce nu l-a mai facut sa realizeze si pasul final: este posibil ca pagina de destinatie sa nu aiba probleme sau nu; poate reclamele contin elemente care deruteaza sau poate chiar ordinea campurilor din formularul de comanda prezinta o problema.

Acestea sunt doar 3 exemple pe care poti sa le implementezi si tu, daca inca nu te-ai hotarat sa apelezi la o agentie de marketing online care sa iti seteze sau sa iti administreze campaniile de Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, Tik Tok Ads etc.

Dar sa nu omiti ca o agentie PPC va veni cu un know-how mult mai bogat si mai actualizat privind campaniile PPC. În plus, agentia are multe ore lucrate pe diverse conturi, tipuri de afaceri si cu targete diferite. 

 


Robi pare că își dorește o relație cu Teodora, însă aceasta nu este atât de hotărâtă, iar sfaturile celor apropiați au făcut-o să păstreze distanța față de concurentul de la „Casa iubirii”.