SECRETUL din spatele ambalajelor. Cum ne pacalesc producatorii sa mancam mai mult

Autor: Redactia KANAL D
Actualizat: 15 iul 2022, 19:20

Ambalajul unui produs este conceput dupa reguli si observatii privind comportamentul consumatorului.

Modul in care este impachetat si prezentarea unui produs este esentiala in comert. Desi producatorii sustin ca ambalajele sunt concepute, in primul rand, pentru a pastra alimentele in siguranta, detalii cum ar fi culoarea, designul sau forma se refera strict la atragerea cator mai multi clienti.

Potrivit descopera.ro, producatorii au apelat la o noua metoda al carui scop este de a-i face pe clienti sa manance cat mai multe produse dintr-o gama.
Tot mai multe companii au lansat varianta „mini” a produselor lor principale. Oamenii nu stiu cand sa se opreasca din mancat atunci cand au in fata recipiente mari. Ei mananca tot dintr-un recipient pentru ca au impresia ca acesta contine doar o portie.

Anumite categorii de consumatori isi fac probleme legate de modul in care arata si aleg acele variante „mini” ale unor produse. Dar surpriza! cercetatorii sustin ca tocmai acestia ajung sa consume mai mult.
Desi alimentele in pachete cat mai mici incetinesc mancatul impulsiv, consumatorii vor rontai in nestire. Companiile sustin ca produsele lor „mini” realizeaza vanzari record deoarece ii fac pe oameni sa manance mai des, nu neaparat mai mult de fiecare data.